سیاستهای معاونت فرهنگی وزارت علوم سال تحصیلی جدید توجه به ایجاد کرسی های آزاد اندیشی و برنامه های هنری است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران،‌ دکتر خواجه سروی در هفتمین نشست فرهنگی مدیران دانشگاه ها و مراکز عالی کشور ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شهدای جهاد علمی بر ارائه تقویم آموزشی دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: تقویم آموزشی باید امری بستر سازی شده و تحميلي باشد.
وی گفت: معاونت فرهنگی باید ارتقا پیدا کند تا در امور فرهنگی پس رفت نداشته باشیم لذا توجه به این نکته ضروری است که 60 تا 70 درصد فارغ التحصیلان از قشر عادی جامعه هستند و ما با معضل فارغ التحصیلان بیکار روبرو هستیم . ما باید در کار فرهنگی تلاش خود را موثر بدانيم و مدیران فرهنگی سابق باید برای نوشتن شرح وظایف به آینده گان کمک کنند تا تشکیلات فرهنگی ماندگار شود.
 
دکتر خواجه سروی تاکید کرد: انجمن های علمی باید در کنار مدیران فرهنگی باشد و در آیین نامه انجمن های علمی ذکر شده که تمام ظرفیت های معاونت پژوهشی ، مالی ، طرح و توسعه در خدمت انجمن های علمی قرار گیرد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: از دیگر کارهای مدیران فرهنگی توجه به تربیت بدنی، مشاوره، مشاوره مذهبی ، مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد است و می توان پیشنهاد مدیران فرهنگی اولویت های فرهنگی را تبدیل به مزیت اقتصادی کرد که یکی از این پیشنهادات ارائه خدمات خوابگاه ها است.
 
دکتر خواجه سروی در ادامه این نشست از اتمام خانه های فرهنگ نیمه ساز در دانشگاه ، تلاش برای ایجاد خانه های فرهنگ جدید خبر داد.
 
وی در مورد استفاده از  موسیقی در کارهای فرهنگی دانشگاهی گفت: برای این کانونها گروه نظارت مرکب از سه نفر شامل مدیر و معاون فرهنگی و نماینده خود نهاد نمی توانند تصمیم بگیرند كه آیا این موسیقی مجاز است یا خير؟
 
خواجه سروی اظهار کرد: ما باید از مرحله شعار در کار فرهنگی بیرون بیاییم و شعار و حرکت و عمل باید در یک جهت با هم باشند تا بتوانید افراد را شکل دهد.
 
وی در ادامه در مساله حجاب و عفاف تاکید کرد: باید اعتدال را در نظر داشت و آسان ترین کار پناه بردن به کمیته های انضباطی است اما کار مدیران فرهنگی باید در امر عفاف و حجاب بستر سازی کرد و مدیران فرهنگی نباید خودشان را جای مقامات انتظامی و حراست بگذارند.

باید در حوزه حجاب و عفاف به تدریج بستر سازی و اجرا شود.


 خواجه سروی در ادامه تاکید کرد: عالی ترین مقام نظام جمهوری اسلامی فرمودند که باید در دانشگاه ها کرسی های آزاد اندیشی برگزار شود مدیران نباید با دید منفی به این جلسات نگاه کنند کرسی های آزاد اندیشی باید با قدرت فضا را باز کنند تا حرف نگفته در دانشگاه باقی نماند و این کار با بستر سازی مناسب بین اساتید و دانشجویان شدنی است.
 
وی در پایان تصریح کرد: باید سعی شود از هنر در پیشبرد امور فرهنگی استفاده شود برنامه ریزی های فرهنگی نباید فقط مربوط به دانشجو ها باشد، باید کارکنان و اساتید را هم در برگیرد و با انجام این امور اجتماعی و فرهنگی می توام نگاه جامعه و افراد متدین را به دانشگاه بهتر کرد.
همچنین وی از ایجاد پردیس دختران در تهران و دیگر شهر ها خبر داد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار