معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از احداث تالاب بین المللی دوستی در مرز مشترك ایران و كشور تركمنستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی سعید حسین پور با بیان این مطلب گفت: وجود بیش از 530 كیلومتر مرز مشترك میان استان و كشور تركمنستان در كنار اشتراكات متعدد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی در ایجاد نگرش برای گسترش مراودات و همكاری ها بین دو طرف موثر بوده است.

وی با اشاره به موافقت هیات دولت در اختصاص 20 میلیارد ریال برای اجرای این طرح اظهار کرد: 60 درصد از این مبلغ از طریق منابع ملی و بقیه از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تصریح كرد: طبق جدول زمانی تهیه شده ایجاد این تالاب بین المللی بایستی در سال جاری آغاز و تا پایان دولت دهم به اتمام برسد.

وی همچنین با اشاره به پیگیری صورت گرفته برای ارتقای سطح كیفی آب در برخی شهرستان های خراسان رضوی گفت: این پیگیری ها منجر به موافقت دولت با انجام طرح جامع مطالعاتی كاهش آلودگی آب در این شهرستان ها شده است.

حسین پور از اختصاص دو میلیارد ریال برای انجام این طرح خبر داد و افزود: پنج شهرستان گناباد، سرخس، تربت جام، درگز و كاشمر مشمول این مصوبه شده اند.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با تاكید بر لزوم اتمام این طرح جامع تا پایان سال 92 خاطر نشان كرد: سهم استان و سازمان حفاظت محیط زیست كشور برای تامین اعتبار آن به نسبت 40 به 60 تعیین شده است./س  

برچسب ها: تالاب ، ایران ، ترکمنستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.