از جمله موضوع های نگران کننده در عصر حاضر توسعه آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر است که در تمام جوامع وجود داشته و به عنوان یک تهدید جدی سلامت کودکان و نوجوانان را با خطر مواجه ساخته است.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛ آسیب های اجتماعی می تواند شامل اعتیاد، فرار از خانه، خشونت، انزوای اجتماعی، ناهنجاری های رفتاری، سرقت و کودک آزاری باشد در بسیاری از جوامع کنونی، اعتیاد به اشکال گوناگونی بروز کرده ا ست اعتیاد به موادمخدر از چنان ابعاد وسیع آسیبی برخوردار است که می توان هیولای بزرگ زندگی بشری نام برد.
با برنامه های اطلاع رسانی و آگاه سازی به صورت آرام، مستمر و عمیق راجع به عوارض، پیامدها و تبعات سو مصرف مواد مخدر سنتی و شیمیایی با هدف ارتقا سطح آگاهی می توان تا حدودی از مصرف مواد مخدر پیشگیری کرد.
حسن یار محمدی کارشناس مشاوره در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در کشورهای دنیا 4 تجارت وجود دارد که برای ملت ها و دولتمردان هزینه های گزافی به همراه داشته که این 4 مورد تجارت مواد مخدر، انسان، سوخت، سلاح می باشد.
وی ادامه داد: تجارت سوخت به دلیل ارزان بودن به کشورهای همجوار و قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر و هم مرز بودن با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان هر ساله ضررهای بسیاری از لحاظ اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای کشور به همراه دارد.
یار محمدی تصریح کرد: بهترین راه پیشگیری در سطوح مختلف، نوجوانان و جوانان بوده که در ایران به دلیل داشتن تعداد زیادی جوان مستعد و مجرب همیشه مورد تهاجم کشورهای استعمارگر قرار داشته است.
وی خاطر نشان کرد: با برگزاری کارگاه های مختلف مهارت زندگی و تفکر خلاق و بهره وری مثبت از امکانات می توان گامی بلند به سوی اهداف پیشگیرانه برداشت./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار