استان فارس بیش از 365 میلیون دلار سرمایه خارجی را در سال گذشته جذب کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس در مراسمی که به منظور بررسی روند سرمایه‌گذاری خارجی در کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و دارایی، استانداران، معاونان وزرا و روسای سازمان‌های امور اقتصادی استان‌ها برگزار شد، فارس به عنوان برترین استان کشور در جذب سرمایه‌گذاری خارجی بدون نفت، معرفی شد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش آنکتاد (کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل)، توسط بهروز علیشیری معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در مورد مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری در سراسر جهان، وضعیت اقتصادی خاورمیانه در سال 2011 مورد ارزیابی قرار گرفت.

این گزارش با تصریح بر این که جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته میلادی رتبه سوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه خاورمیانه را به دست آورده است، می‌افزاید: در شرایطی که به دلیل بروز بحران عمیق اقتصادی در سراسر جهان، رکود گسترده‌ای بر دنیا حاکم است، تنها شش کشور دارای رشد در جذب سرمایه‌گذاری خارجی بوده‌اند و ایران با رشد 14 درصدی در میان این کشورها قرار دارد.

بر این اساس، فارس در سال 90، توانسته است سرمایه‌گذاری خارجی معادل بیش از یک و نیم برابر اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را جذب کرده و موجب بهبود وضعیت اقتصادی این استان شود.

این گزارش می‌افزاید: این موفقیت که پیرو اقدامات صورت گرفته در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فارس و با حمایت همه‌جانبه استانداری فارس حاصل شده است، می‌تواند زمینه‌ساز معرفی فارس به بازارهای خارجی، ورود دانش فنی و فناوری‌های نوین در بخش‌های مختلف اقتصادی باشد.

در این جلسه از استاندار فارس به عنوان رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری این استان و محمدحسین مبشری به عنوان نایب رئیس این مرکز، با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

بیش از 170 طرح کارشناسی شده و دارای توجیه اقتصادی توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و استانداری فارس، تهیه و در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری این استان به هشت زبان مطرح دنیا معرفی شده است که سرمایه‌گذاران در سراسر جهان می‌توانند با مطالعه این طرح‌ها، تقاضای سرمایه‌گذاری خود را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این مرکز به آدرس http://www.investinfars.ir ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد./س 

برچسب ها: سرمایه ، خارجی ، جذب ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.