همايش عفاف و حجاب كه امروز در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛همايش عفاف و حجاب كه امروز در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد،سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي توليد محصولات فرهنگي خنثي را كاري عبث دانست و گفت:ما در مجموع مي‌توانيم در نقش كنترل كننده و نه توليد كننده از نشر محصولات فرهنگي مروج بدحجابي جلوگيري كنيم.
وي در ادامه به اينكه در وهله‌اول  بايد پايبند به دستور و حكم اسلامي عفاف و حجاب باشيم اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد مروج و مبين فلسفه اين حكم اسلامي باشد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه تصريح كرد:ما در وزارت فرهنگ به جد به دنبال ترويج فرهنگ عفاف و حجاب اسلامي هستيم و اگر هر نهاد و دستگاهي وظايف خود را به درستي انجام دهد در اين حوزه با مشكلي مواجه نخواهيم شد .
حسيني در ادامه به بيان چندنكته كوتاه در زمينه عفاف و حجاب پرداخته و گفت:‌ريشه يابي علل بدحجابي،موفقيت در درمان را بدنبال خواهد داشت.
وي ادامه داد:‌اطلاع نداشتن از احكام الهي و تداوم نگاه به معناي سقوط در و پرتگاه است.
حسيني تشكيك در اصل حجاب را به عنوان مسئله‌اي ديگر مطرح كرده و افزود:همه دنيا از گذشته به حجاب توجه داشته‌اند و حل معضل تشكيل در اصل حجاب نيازمند تبيين اين مسئله توسط عالمان است.
همچنين؛وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست رسانه‌اي بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم يكي از فلسفه‌هاي برپايي چنين نمايشگاهي را حكومت يك گفتمان قرآن در جامعه و بهره‌گيري هر چه بيشتر مردم از قرآن دانست و گفت:به ويژه در ماه مبارك رمضان كه  مردم آمادگي بيشتري در بهره‌گيري از قرآن دارند برپايي چنين نمايشگاهي تاثير بيشتري خواهند گذاشت.
وي افزود:قرآن راه و رسم زندگي را به ما مي‌آموزد،از اين جهت ما فكر مي‌كنيم كه برپايي نمايشگاه قرآن به پايبندي بيشتر مردم به اين كتاب آسماني كمك مي‌كند.
حسيني به مطالبات جدي مقام معظم رهبري مبني بر وجود 10 ميليون قاري قرآن در جامعه اشاره كرد و افزود:تحقق چنين مطالباتي كار بيشتري را مي طلبد.
وي خاطرنشان كرد:اگر مردم به آموزه‌هاي قرآني پايبند باشند ما نبايد به دنبال طرح بحث عفاف و حجاب باشيم؛ زيرا اگر آموزه‌هاي قرآني به درستي اجرا شود،ديگر مشكلي پيش نمي‌آيد.
وي توجه به قرآن را يك كار زيرساختي و زيربنايي دانست و تصريح كرد:در بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم شاهد افزايش نشست‌هاي تخصصي،پررنگي بخش عفت و ولايت،توجه بيشتر به بيداري اسلامي شكل‌گيري بخش‌هايي چون رهيافتگان به فرهنگ ملل مسلمان خواهد بود.
لازم به ذكر است؛بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از 25 تير تا 24 مرداد با شعار "قرآن فرهنگ بيداري" به فعاليت مي‌پردازد.
خاطرنشان مي‌شود؛درجلسه شب يكشنبه هفته جاري هيئت دولت پيشنهاد و شكل‌گيري  معاونت قرآن و عترت در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد  مطرح و تصويب شد./ه
برچسب ها: تولید ، محصول ، فرهنگی ، خنثی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.