رئيس دانشكده هوا فضاي دانشگاه صنعتي اميركبير گفت: هر ساله مسابقه ريزپرنده ها در اروپا برگزار مي شود كه سال گذشته در مسابقات هلند رتبه دوم و امسال هم در آلمان اين مقام را كسب كرديم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران دكتر ابوالقاسم نقاش افزود: اين مسابقه ها مي تواند رقابت زيادي بين دانشجويان ايجاد كند كه كمك زيادي به امور آموزش و تحقيقات است.
 
وي ويژگي ريز پرنده ها را داشتن ابعاد زير 70 سانتي متر و وزن زير 5 كيلوگرم ذكر كرد و گفت: اين مسابقه ها در دو گروه اصلي داخل سالن و فضاي باز و هر گروه اصلي هم داراي دو زير گروه ديناميك و اتونومي بود.
 
دکتر نقاش افزود: گروه دانشگاه صنعتي اميركبير در رده داخل سالن و زير گروه اتونومي به مقام دوم دست يافت.
 
يكي از دانشجويان شركت كننده نيز درباره چگونگي مسابقه در اين رده گفت: پرنده دانشگاه صنعتي اميركبير كه يك بالگرد چهار ملخه هوشمند طراحي شده بود بايد وارد خانه اي طراحي شده در سالن مسابقات مي شد و عكس يا نوشته اي را تشخيص مي داد.  
 
وي افزود: در مرحله بعد، پرنده جسمي را برداشته و با آوردن به خارج از خانه، آن را روي زمين پرتاب مي كرد و در نهايت با عبور از يك ديوار و از داخل دو ميله به نقطه پايان مي رسيد.
 
يكي ديگر از دانشجويان انجام كار گروهي و تجربه عملي را از دست آوردهاي اين مسابقه ها ذكر كرد و شركت كننده ديگر درباره كاربرد اين پرنده ها در صنعت گفت:‌ هوشمند سازي ريز پرنده ها موجب مي شود تا كاري كه يك فرد در بازبيني يك طرح از جمله ساختمان يا خطوط لوله در زمان طولاني انجام مي دهد، اين پرنده ها به صورت خودكار و با سرعت انجام دهند.
 
براساس اين گزارش، تيم دانشجويي دانشگاه صنعتي اميركبير که با حمايت مالي دانشگاه و نيز شركت هليكوپتري ايران موفق به حضور در اين رقابت ها شده بود بامداد امروز به تهران بازگشت./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار