رئيس مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري اسلامي گفت: نمي توان ارزش و اهميتي را كه اسلام به مقام زن مي دهد ناديده گرفت چرا که در حقيقت اسلام به نقش زن احيا مي بخشد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مریم مجتهد زاده مشاور رئيس جمهوري و رئيس مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري و عزة الفتاوي فعال امور زنان در برنامه گفتگوي ويژه خبري شب گذشته که از شبكه دو سيما پخش شد، به بحث و بررسي نقش زنان در حركت عظيم بيداري اسلامي كه تداوم آن مي تواند پيروزي هاي فراواني را براي ملت هاي مسلمان به دنبال داشته باشد، پرداختند.

فعال امور زنان در پاسخ به اين سوال كه بصيرت زن مسلمان در بيداري اسلامي چه تاثيري مي تواند در موفقيت اين حركت عظيم داشته باشد، گفت: زماني كه انقلاب هاي عربي يا بيداري اسلامي را بررسي مي كنيم نقش زن تونسي، مصري، يمني و حتي بحريني را به وضوح مشاهده مي كنيم كه نمي توان آنها را ناديده گرفت.

الفتاوي با اشاره به اين كه زن در بيداري اسلامي نقش بسيار ارزنده اي دارد، تصريح كرد: زن مسلمان در بيداري اسلامي، فرزندان، جوانان، برادران و همسران خود را به عنوان شهداي اين راه تقديم كرده و خود نيز به براي دفاع از مظلومين و مبارزه با ديكتاتورها خيابان ها آمدند.

وي ادامه داد: با مسائل بسياري و جان فشاني هاي فراواني از جانب زنان مسلمان روبرو هستيم لذا نمي توانيم نقش برجسته آنها را فراموش كنيم و آنها نيمي از اين سهم را در تحقق بيداري اسلامي دارند.

مجتهد زاده با اشاره به برگزاري اجلاس زنان و بيداري اسلامي كه مي تواند مقدمه اي براي ايجاد حركتي موثر و ماندگار براي احياي هويت و شخصيت زن مسلمان باشد، افزود: در ابتدا بايد بررسي كنيم كه هويت اسلامي كه زنان قصد كشف آن را در بيداري اسلامي دارند به چه شكلي است.

وي ادامه داد: هويت اسلامي اتكا به خدا بوده و اين كه هر فردي از مسلمان بودن خود احساس عزت و رضايت داشته باشد چرا كه بايد خوشحال باشيم از اين كه مسلمان هستيم.

مجتهد زاده با اشاره به اينكه بايد ظرفيت ها و توانايي ها را به صورت جمعي و فردي بشناسيم اظهار داشت: باید هم ظرفيت انساني و هم معنوي را كه در اختيار داريم بايد به خوبي درك کنیم چراکه اجلاسي كه اخيرا برگزار شد برخلاف اجلاس هاي ديگر كه حائز اهميت بود و در اين اجلاس 1200 نفر زن فرهيخته حضور يافتندكه از شرق و غرب دور يكديگر جمع شدند و فرصتي فراهم شد تا تبادل نظر و گفتگو با یکدیگر داشته باشند.

وی خاطر نشان كرد: زنان در پرتو تعاليم اسلام و آن نقش هدايت گري رهبر كبير انقلاب اسلامي و آن حمايت هايي كه مقام معظم رهبري از زنان داشتند منجر شده تا زن به جايگاه والايي نایل شود.

رئيس مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري تصريح كرد: اسلام در حقيقت نقش زن را احيا مي بخشد و زنان با حفظ عفاف و حجاب توانسته اند در همه عرصه ها حضوري فعال و پر رنگ داشته باشند.

الفتاوي در پاسخ به اين سوال كه استكبار جهاني و در راس آنها آمريكا واسرائيل از ايجاد تفرقه و اختلاف ميان كشورهاي منطقه چه اهدافی را دنبال می کنند، بيان كرد: گمان مي كنم كه منفعت غرب تنها سلطه يافتن است تا از اين طريق بتواند كشورها را به استعمار بكشاند و آنها را به خود وابسته كند.

وي ادامه داد: در غرب سياه نمايي هاي به وجود آمده كه حجاب را مورد حمله خود قرار داده و در مورد حجاب چيز ديگري را نشان مي دهند و زنان به لطف جمهوري اسلامي در امان هستند.

وي با اشاره به نقش زنان در فعاليت هاي اجتماعي و مذهبي خاطر نشان كرد: نقش زن مسلمان در اين فعاليت ها بسيار پررنگ است و مشاركت زنان در پيشبرد فعاليت هاي اجتماعي و مذهبي مي تواند بسيار موثر باشد.

مجتهد زاده در پاسخ به اين سوال كه در اجلاس زنان و بيداري اسلامي مقام معظم رهبري فرمودند قدرت شمشير همه مستكبران در مقابل حضور و ايمان ملت ها كند و ناكارآمد است تحليل شما چيست، تصريح كرد: وقتي ملتي ايمان داشته باشد مي تواند بر تمامي قدرت هاي غرب پيروز شود مثلا پيروزي انقلاب اسلامي در حقيقت پيروزي خون بر شمشير بود.

وي افزود: يك سري از افراد هستند كه به دنبال كتمان تاثير انقلاب اسلامي در بيداري اسلامي حركت مي كنند چرا كه در بيداري اسلامي مي بينيد كه جوانان با جسم و روح خود مبارزه مي کردند.

رئيس مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري با اشاره به اينكه عنصر مهم انقلاب ها نقش مردمي است، بيان كرد: بدين معنا كه با تمام وجود خود وارد انقلاب شده است و اين مهمترين عنصري است كه مي تواند در پيشبرد هر فعاليتي وجود داشته باشد.

الفتاوي خاطر نشان كرد: زن مسلمان بايد مثبت بنگرد و تلاش كند تا حقوق خود را به دست آورد يعني همان حقوقي كه اسلام آن را تعريف كرده در حالي كه غرب مدعي است كه اسلام چيزي را تقديم نكرده و برخي اوقات توجيه هایی را مطرح مي كنند.

فعال امور زنان در پايان افزود: اسلام حقوق زن را از 1400 سال قبل تعيين كرده و رسانه ها بايد رسالت واقعی خود را در بيان اين مسئله به نمایش بگذارند./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار