مدیرکل دفتر محصولات اساسی غلات، حبوبات و علوفه وزارت جهادکشاورزی گفت: طرح خودکفایی برنج تا شهریور امسال در کشور تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران کابلی در مراسم برداشت نخستین محصول برنج کشور در آمل از مراحل پایانی بازنگری و اضافه شدن موارد جدیدی در طرح خودکفایی برنج کشور تا پایان شهریور امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه تولید غذای سالم ازوظایف مهم این وزارتخانه و تامین نیاز اساسی جامعه است، افزود : نمی توان به هرقیمتی محصولی تولید و آن را به بازار مصرف عرضه کرد بلکه باید معیارها و شرایط ویژه آن لحاظ شود.
مدیرکل دفتر محصولات اساسی غلات، حبوبات و علوفه وزارت جهادکشاورزی مدیریت در نهادهای کشاورزی، کاهش هزینه های تولید و کاهش ضایعات را از مهمترین نیازها و مباحث دیده شده در طرح خودکفایی برنج برشمرد و تصریح کرد: کاهش ضایعات برنج می تواند ایران را از واردات برنج ازخارج بی نیاز کند.

کابلی با بیان اینکه در طرح ملی برنج نقش مناطق برنج خیز کشور از جمله استانهای شمالی به خوبی دیده شده است، گفت: با تصویب و اجرای این طرح بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه پیش روی تولید و فروش برنج کشاورزان برطرف خواهد شد.
مدیرکل دفتر محصولات اساسی غلات، حبوبات و علوفه وزارت جهادکشاورزی، توسعه کشت برنج ارقام پرمحصول را از راهکارهای اساسی برای رسیدن به خودکفایی دانست و افزود: امسال این وزارتخانه دو هزار تن بذرهای اصلاح شده برنج را میان کشاورزان توزیع و به منظور کاهش هزینه های کشت وداشت، توسعه مکانیزاسیون برنج را نیز افزایش داد./س
برچسب ها: خودکفایی ، برنج ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.