دومین جکت (پایه سکو) 2000 تنی سکوی تولیدی فاز 19 پارس جنوبی از خرمشهر بارگیری و مرداد امسال در خلیج فارس نصب می شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان  ، مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: با نصب جکت سکوی 19A در هفته نخست مرداد امسال، مقدمات ورود دومین دکل حفاری در فاز 19 نیز فراهم می‌شود و حفاری چاه های تولیدی با شتاب بیشتری پیگیری می‌شود.
حمیدرضا مسعودی با اشاره به این که در فاز 19 پارس جنوبی چهار سکوی اصلی و اقماری برای تولید 56 میلیون و 500 هزارمترمکعب گاز در روز پیش بینی شده است، افزود: دکل نخست فاز 19 پارس جنوبی هم اکنون در حال انجام عملیات حفاری چاه های توصیفی و تولیدی است.
مسعودی افزود: مراحل ساخت جکت سوم 19B این فاز (که مربوط به سکوی اقماری این حوزه است) نیز تا دو ماه آینده انجام می شود.
وی گفت : در طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی حفاری 15 حلقه چاه گازی پیش بینی شده است که با احتساب اختصاص بخش دوم سکوی فاز یک در نزدیکی این فاز تعداد چاه های این پروژه به 21 حلقه می‌رسد.
مسعودی گفت: با توجه به موقعیت مرزی فاز 19 و استقرار در بخش پر فشار میدان مشترک پارس جنوبی، این فاز (که در گروه فازهای دارای چهار سکو قرار گرفت) قادر است با در اختیار داشتن تنها 21 چاه عملیاتی، تولیدی مشابه با دو فاز استاندارد پارس جنوبی با 44 چاه گازی داشته باشد.
وی پیشرفت طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی را تا پایان خرداد امسال حدود 50 درصد اعلام و تصریح کرد: ساخت سکوهای دریایی با 35 درصد، خطوط لوله دریا با 43.30 درصد، بخش خشکی با 47 درصد و حفاری چاه ها با 16 درصد پیشرفت در دست اجراست.
کنسرسیوم ایرانی متشکل از شرکت های پتروپارس و مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران مجری توسعه این بخش از میدان در لایه مشترک گازی پارس جنوبی هستند.
طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی با هدف تولید 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین در روز، 75 هزار بشکه میعانات گازی در روز، 400 تن گوگرد در روز، 1.05 میلیون تن گاز مایع در سال، یک میلیون تن اتان در سال در دست اجراست./س
برچسب ها: نصب ، دومین ، جکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.