با تلاش معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 10 بزودی عملیات احداث گلدسته برای 6 مسجد سطح منطقه آغاز می شود.

شهردار منطقه 10 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این باره افزود: طرح های ساخت گلدسته های مساجد در راستای تحقق سیاست های شهرداری تهران با رویکرد دینی و مذهبی آغاز شده است.
وی با تاکید بر لزوم اجرای گلدسته برای مساجد تصریح کرد: گلدسته مساجد نقش معنایی،‌شکوه سازی و جهت یابی قبله دارد از این رو ساخت گنبد و گلدسته در معماری اسلامی- ایرانی دارای اهمیت بسیاری است.
 عظیمی اظهار داشت:  بهره گیری از معماری اسلامی و ایرانی، موضوع هویت شیعی در معماری  مساجد از نکات مورد توجه شهرداری تهران در اجرای این طرح است که با هدف باز سازی و بهسازی گلدسته های مساجد منطقه اجرا می شود.
 وی با اشاره به مساجد منتخب منطقه برای اجرای این طرح گفت: پس از بازدید های میدانی و بررسی های بعمل آمده مساجد حاج عبدالله ، غفوری،  چهارده معصوم،  الرضا ،‌حائزی وصادقیه برای اجرای این طرح ساخت گلدسته ها انتخاب شده اند.
 شهردار منطقه همچنین از اختصاص اعتبار 345 میلیون تومانی در سال 91 برای عمران و تجهیز مساجد خبر داد و عنوان کرد:  از محل این اعتبار برای تجهیز مساجد به قفسه های کتاب، خرید کتاب های مورد نیاز،‌ تعمیر سرویس های بهداشتی و تهیه سایر ملزومات و وسایل مورد نیاز مساجد استفاده می شود.
وی خاطر نشان کرد: اهدای مواد شوینده و مایع خوشبو کننده،  شست و شوی فرش مساجد، شست و شوی نمای مساجد،  رنگ آمیزی و پاکسازی،‌ طراحی و تهیه بنر با مضامین تبریک حلول ماه مبارک رمضان و امر به معروف و نهی از منکر از اقداماتی است که در دهه تکریم مساجد انجام می شود./ز
برچسب ها: فرهنگی ، اجتماعی ، گلدسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.