رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی از ابداع و به‌کارگیری تکنیک پیشرفته تشخیص و درمان بیماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان در این بیمارستان خبر داد.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دکتر سعید عبدالحسینی با بیان این مطلب گفت: متخصصان مغز و اعصاب بیمارستان رضوی با همکاری دانشگاه مونستر آلمان به این موفقیت بزرگ دست یافته‌اند که این شیوه برای نخستین‌بار در منطقه از مهرماه جاری در بیمارستان رضوی اجرا می‌شود. در این روش الکترودگذاری داخل جمجمه بیمار مبتلا به صرع برای کنترل سیستم عصبی صورت می‌گیرد که این امر در تشخیص و درمان این بیماران اهمیت زیادی دارد.

وی موفقیت‌های حاصل از تحقیقات انجام شده در بیمارستان رضوی را مدیون پشتیبانی حضرت آيت‌الله واعظ طبسي، تولیت عظمای آستان قدس رضوی و نماينده ولي فقيه در خراسان در پیشرفت علم پزشکی کشور دانست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیماری صرع به یک معضل جهانی تبدیل شده و بیماران مبتلا به صرع با مشکلات زیادی رو به رو هستند، عنوان کرد: کلینیک صرع بیمارستان رضوی درمان ویژه‌ای به بیماران مبتلا به صرع ارائه می‌کند.

با توجه به اینکه برای تعداد زیادی از بیماران مبتلا به صرع درمان قطعی وجود ندارد از طریق بررسی‌های انجام شده تشخیص و درمان قطعی برای این بیماران فراهم می‌شود.

یادآور می‌شود؛ نخستين كنگره بين‌المللي جراحي اعصاب رضوي با حضور 300 متخصص و جراح مغز و اعصاب داخلی و خارجی از پنج قاره جهان از 21 الي 23 تيرماه جاري در بيمارستان رضوي در حال برگزاری است./س

برچسب ها: رئیس ، بیمارستان ، فوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
نسرین ص
۱۳:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
هزینه عمل چقر است