وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم، در برنامه ديروز، امروز، فردا گفت: در هر مرحله اي که گروه هاي وابسته به انقلاب با جريان بيرون از انقلاب تعاملي داشته باشد بداند مدير نهايي، جريان ضد انقلاب است.

به گزارش خبرنگار  احزاب باشگاه خبرنگاران ،برنامه ديروز،امروز،فردا پيرامون فتنه 78شب گذشته بر روي آنتن رفت.

محمد حسين صفار هرندي کارشناس مسائل سياسي يکي از مهمانان اين برنامه بود که به صورت تلفني مطالبي را درباره تشابهات دو فتنه78و 88 بيان کرد.

سه گروه در ايجاد فتنه 78 نقش ايفا کردند/آمريکا در راس معاندين نظام

وزير فرهنگ و  ارشاد اسلامي دولت نهم افراد نقش آفرين در فتنه 18تير 78را سه دسته دانست  و اظهار داشت: گروه اول معاندين نظام بودند که از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي هيچ سر سازشي با مقوله انقلاب نداشتند و در راس آنان  آمريکا و جريان ضد انقلاب قرار داشت.

صفارهرندي ادامه داد: دسته دوم افرادي هستند که در اوايل با نظام همرا بودند و به مرور انگيزه خود را براي همراهي با نظام از دست دادند.

اين کارشناس مسائل سياسي  تصريح کرد:دسته سوم افرادي هستند که در بحبوحه حوادث به دليل جو زدگي و يا داشتن انگيزه هاي اعتراضي در محيط ازدحام قرار گرفتند و ناخود آگاه به عرصه کمک به دسته اول پيوستند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي  دولت نهم با اشاره به نقاط مشترک فتنه 78و88،گفت: اگر اين دو فتنه را با يکديگر مقايسه کنيم مي بينيم که گروه هاي حاضر در سه دسته بندي، در فتنه 88 نيز حاضر بودند البته ممکن است جايگاه آنان اندکي با تغيير مواجه شده باشد يعني گروه هايي از دسته سوم به دسته دوم و گروه هاي دسته دوم به دسته اول منتقل شده باشند.

حقيقت نهان برخي افراد در اين فتنه ها آشکار شد

صفار هرندي تاکيد کرد: برخي افراد نيز وجود داشتند که در يک دوره همراه نظام بودند اما بعدها با ضد انقلاب همرا شدند ولي در ظاهر اين را کتمان مي کردند اما در اين فتنه حقيقت نهان آنان آشکار شد و نمونه هاي فراواني از اين افراد در دو فتنه وجود داشت.

اگر جريان وابسته به انقلاب براي افزايش قدرت به جريان بيرون متوصل شود مدير اصلي صحنه او نخواهد بود

اين کارشناس سياسي ادامه داد: در هر مقطعي که جريان وابسته به انقلاب و نظام براي تقويت جبهه خود و افزايش قدرت به جريان بيرون از انقلاب متوصل شود بايد بداند که در انتهاي اين فرآيند مدير اصلي صحنه او نخواهد بود و اين نکته‌اي است که بايد جريان ها از آن عبرت بگيرند.

صفار هرندي خاطر نشان کرد: در هر مرحله اي که گروه هاي وابسته به انقلاب تعاملي با بيرون از انقلاب داشته باشند مدير نهايي، جريان ضد انقلاب خواهد بود./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار