مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق تهران گفت:آمادگی تولید 47 هزار مگا وات برق را داريم

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،سید محمد هاشمی ' در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران، افزود: كشور آمادگی تولید 47 هزار مگا وات برق را دارد در حالی كه میزان مصرف در ساعات پیك 41 هزار مگا وات است.

وی به بهره گیری از انرژی الكتریكی اشاره كرد و ادامه داد: برق مادر صنایع است و اكنون تولید برق در كشور به 67 هزار مگاوات رسیده در حالی كه این رقم قبل از انقلاب 7 هزار مگاوات بوده است.

هاشمی با بیان اینكه سال گذشته 5 هزار و 100 مگاوات برق وارد مدار شده است، گفت: در حالی كه میزان برق عملیاتی 57 هزار مگاوات است میزان مصرف در زمان پیك مصرف 41 هزار مگا وات است .

مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق تهران از صادرات دو هزار مگا وات برق به كشو رهای همجوار خبر داد و گفت: عراق از جمله كشور هایی است كه بخشی از برق مورد نیاز خود را از ایران وارد می كند.

این مقام مسوول در شركت توزیع نیروی برق تهران با بیان آنكه ،‌اكنون وضعیت شبكه تولید و توزیع برق مطلوب است، اظهار داشت: 25 میلیون مشترك در كشور و 4 میلیون مشترك در تهران وجود دارد ضمن آنكه 13 هزار پست توزیع در كشور راه اندازی شده است.

به گفته هاشمی،‌میزان مصرف برق در تهران همزمان با ساعات پیك بار 3 هزار و 600 مگاوات است.

وی ادامه داد: میزان مصرف در ساعات پیك در دو سال گذشته حدود سه هزار و 850 مگاوات بود كه این رقم با مدیریت مناسب در صنعت برق 250 مگا وات كاهش یافته است.

مدیر عامل شركت توزیع نیروی برق تهران توضیح داد: 20 درصد برق در تهران استفاده می شود و 55 هزار پرسنل در كشور و 3 هزا ر و 500 نفر در تهران در این صنعت فعال هستند.

هاشمی همچنین به نام گذاری سال های گذشته به نام های اصلاح الگوی مصرف، همت مصاعف و كار مضاعف ،جهاد اقتصادی و كار و حمایت سرمایه ایرانی ،‌گفت: در این نام گذاری ها توجه خاص به تولید و مصرف شده است و برهمین اساس باید در تامین و مصرف انرژی نهایت كوشش را داشته باشیم .

وی گفت: بر اساس منحنی مصرف در 10 روز از سال 95 درصد انرژی مصرف می شود ضمن آنكه 20 روز از تیرماه و 20 روز از مردادماه نیز میزان مصرف بالاست به نحوی كه میزان مصرف در تهران بیش از 3هزار و 600 مگا وات است.

مدیر عامل شركت توزیع نیروی برق تهران گفت: اگر در این مدت صرفه جویی مناسبی انجام شود دولت می تواند میلیارد ها تومان صرفه جویی مالی كند.

این مقام مسوول در شركت توزیع نیروی برق توصیه كرد كه در این روز ها تا حد امكان از وسایل سرمایشی در ساعات پیك كمتر استفاده شود و ادارات دولتی نیز این امر را مد نظر قرار دهند.

هاشمی با تاكید بر عدم استفاده از لامپ های پر مصرف،‌گفت:‌ تجاوز از قدرت -پرداخت نكردن هزینه انشعاب -، بهره گیری از شبكه غیر مجاز و سرقت از شبكه از عواملی است كه به تاسیسات برق صدمه زده و منجر به قطعی برق می شود.

این مقام مسوول در وزارت نیرو به راه اندازی سه سامانه در صنعت برق كشور اشاره كرد و گفت:‌ سامانه 1521 برای پرداخت الكترونیكی قبوض، سامانه 121 برای قطعی برق و سامانه 85121 برای نظارت و ارزیابی برق راه اندازی شده است.


برچسب ها: برق ، مصرف ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار