پایگاه خبری-تحلیلی دسانتوس در این مقاله به بررسی قانون دفاع ملی آمریکا می پردازد و چنین ادعا می کند که طبق این قانون اوباما و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا باید دستگیر شوند. به موجب قانون دفاع ملی ایالات متحده "هر کسی که از تروریست ها حمایت کند تحت پیگرد قانونی و بازداشت خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دسانتوس ریپالیک، قبل از اینکه مشخص کنیم که آیا قانون دفاع ملی را می توان علیه دو حامی بدنام تروریسم یعنی اوباما و کینتون استفاده کنیم، باید ببینیم که آیا این قانون مشمول آن ها می شود یا خیر؟

بخش 1021 این قانون می گوید: افراد تحت پوشش نیروهای مسلح در صورت نیاز دستگیر خواهند شد.

کریس ان هال حقوقدان قانون اساسی به عبارت بسیار مهم و اجرایی " افراد تحت پوشش" اشاره می کند.

کریس  می گوید باید منتظر زمانی باشیم که قانون دفاع ملی برای حامیان تروریست و تروریست ها نیز اعمال شود.

طبق بخش ب این ماده ، فرد تحت پوشش فردی است که:

1)حمله های تروریستی را برنامه ریزی،دستور یا مساعدت می کند.

بر اساس این عبارت می توان این قانون را علیه بیشتر افراد دولت بوش،وزیرداخلی پیشین عربستان سعودی و دیگران استفاده کرد و جلوی خشونت های بی وقفه آن ها در سوریه را گرفت.

2) هر شخصی که از القائده، طالبان یا نیروهای مشابه حمایت کرده است یا از آن ها به عنوان ابزاری برای نیل به اهداف شوم خود استفاده کرده باشد.

اولین کسی که به ذهن ما می رسد کسی نیست به جز نخست وزیر ترکیه، که سال هاست از القائده و طالبان حمایت می کند. درواقع، ویدئویی وجود دارد که اردوغان با دوستان القائده ی خود دور هم جمع هستند. یک حامی صلح و یک کسی که به دنبال حقیقت است باید مجوز دستگیری اردوغان را صادر کرده، او را محکوم کند و به گوانتانامو بفرستد.

دو نفر بعدی که به ذهن می آیند نخست وزیر پیشین دانمارک لارس لوک راسموسن که در افغانستان با دوستان طالبانی خود عکس گرفته است و خواهر ناتنی او پیا کجارسگارد رهبر ملی گرایان دانمارک هستند . هردوی این ها کمک های مالی فراوانی برای مبارزین آزادی در افغانستان می فرستادند. یک قاضی عادل نیز طبق قانون دفاع این دو را به گوانتانامو خواهد فرستاد.

برای اینکه مطمئن شویم اوباما و کلینتون نیز به باشگاه وی آی پی گوانتانامو ملحق خواهند شد، باید به برخی از ابهامات واقعی قانون دفاع ملی مراجعه کنیم.

قسمت آخر را به یاد می آورید که نوشته بود " شامل هر کسی" ،" هر کسی که اقدام جنگجویانه ای انجام داده باشد یا به طور مستقیم از این جنگ طلبی ها کمک کرده باشد"، این واژه ها تفاسیر بسیار عمیقی دارند.

واژه هایی که باید دقت زیادی بر آن ها کرد واژه های " هرکسی- اقدام جنگجویانه و جنگ طلبی" هستند. ما اگر بخواهیم عبارت افراد تحت پوشش را به عبارت "هرکسی" تغییر دهیم تقریبا تمام مقامات آمریکایی را باید به گوانتانامو بفرستیم.

حمله نظامی سال گذشته به لیبی را به خاطر می آورید. رییس جمهور اوباما و هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه بودند که کارمندان سیا را به درنا و بنقاضی برای تماس با شورهای ملی انتقالی لیبی فرستادند. رسانه های غربی هم از حسن تعبیرهایی مانند تظاهرات مسالمت آمیز و واژه های زیبا استفاده می کردند.

آکادمی نظامی ایالات متحده مشخص کرده است که ترورهای لیبی توسط گروهی تروریستی القائده انجام شده است. از اینجا متوجه می شویم چه کسی جز ناتو و امریکا تروریست ها را در سوریه تامین صلاح و مالی می کند؟

بنا به گفته های خانم هال، قانون دفاع ملی به هر کسی که اقدامی جنگجویانه و جنگ طلبانه انجام دهد اعمال خواهد شد.

آیا مدرک بیشتری نیاز است؟ از تمامی ماموران شجاع اف-بی-آی،دادستان ها در خواست می شود تا طبق قانون دفاع ملی هیلاری کلینتون و اوباما را دستگیر کنند.

بنا براین نیازی نیست تا زندان گوانتانامو بسته شود، درهای گوانتانامو برای بوش،دیک چنی،اوباما،کلینتون،هیلاری کلینتون،راسموسن و اردوغان باز است.

لطفا گونتانامو را نبندید و قانون دفاع ملی را لغو نکنید تا به زودی این تیتر را در روزنامه ها بخوانیم:

اوبام و هیلاری کلینتن به موجب قانون دفاع ملی آمریکا دستگیر شدند.


برچسب ها: اوبام ، کلینتون ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار