اسپاسم و گرفتگي عظلات ناحيه ي گردن و پشت سر از علل شايع سردرد در ساعات اوليه صبح است كه به علت استفاده از بالشت نامناسب ايجاد مي شود.

به گزارش باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران،  سردرد يكي از مشكلات شايعي است كه اغلب افراد پس از خواب شبانه تجربه مي كنند، در بسياري موارد به دنبال كشف علت سردرد به هر بيماري ممكن است فكر كنند، غافل از اينكه استفاده از بالشت نامناسب علت اصلي سردرد است.

دكتر هادي شجاعي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه آرتروز گردن از علل شايع سردرد در سنين مختلف است گفت: بسياري از افراد در مراحل اوليه آرتروز گردن و زماني كه از آرتروز خود اطلاعي ندارند دچار سردرد مي شوند.

وي در ادامه با تاكيد بر اهميت انتخاب بالشت مناسب جهت پيشگيري از دردهاي ناحيه ي سر و گردن گفت: اسپاسم و گرفتگي عظلات ناحيه ي گردن و پشت سر از علل شايع سردرد در ساعات اوليه صبح است كه به علت استفاده از بالشت نامناسب ايجاد مي شود.

اين متخصص طب فيزيكي در خصوص مشخصات بالشت مناسب گفت: اندازه و ضخامت بالشت بايد به گونه اي باشد كه تمامي گردن و شانه ها روي بالشت قرار گيرد و هنگامي كه سر روي بالشت است و فرد در حالت رو به بالا خوابيده است، سر كاملا در امتداد بدن قرار گيرد.
وي تاكيد كرد: در مواردي كه بالشت بلند يا خيلي كوتاه باشد و سر بالاتر يا پايين تر از ناحيه ي تنه قرار گيرد، گرفتگي عضلات سر و گردن باعث ايجاد سردردهاي صبحگاهي مي شود.
 
برای دیدن مجله شبانه کلیک کنید
برچسب ها: شبانه ، بالشت ، خواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار