متخلفینی که مرتکب جرم شکار و صید می شوند، مجازات جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا 20 میلیون ریال و حبس از 91 روز تا 3 سال را پیش بینی نموده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، قوانین و مقررات زیست محیطی در مقام عمل به عنوان ضوابطی الزام آور تلقی می شوند که به وسیله مقامات صلاحیت دار به عنوان ضوابط معتبر پذیرفته شده اند که حالت باز دارندگی نیز دارند قانون گذار در موارد مذکور قانون شکار و صید، برای متخلفینی که مرتکب جرم شکار و صید می شوند ، با توجه به شرایط مطروحه موارد مذکور، مجازات جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا 20 میلیون ریال و حبس از 91 روز تا 3 سال را پیش بینی نموده است.

 ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست سمنان گفت: به موجب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و قانون شکار و صید عدم رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی در موارد گوناگون جنبه محرمانه دارد و مرتکب، به موجب قوانین و مقررات مربوطه قابل تعقیب، بازخواست و قابل مجازات می باشد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که اگر برای تخلفات زیست محیطی خصوصاً شکار غیر مجاز، مجازاتی وجود نداشته  باشد،  بسیاری از افراد ، حقوق مردم جامعه را نادیده گرفته و روز به روز بر دامنه تخریب و آلودگی محیط زیست و نابودی انواع گونه های نادر حیات وحش که سرمایه های ملی و طبیعی تلقی می شوند، می افزایند لذا قانون گذار نیز در قانون شکار و صید مصوب 1346.3.16 مجازات هایی اعم از جزای نقدی و حبس را پیش بینی کرده که می توان به مواد 10 الی 13 قانون مذکور اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: صدور احکام حبس از 4 ماه تا 2 سال و تحمل مجازات شلاق برای متخلفین سابقه دار که اقدام به درگیری با ماموران محیط زیست نموده اند را نمونه ای از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفین شکار و صید است./ز

برچسب ها: محیط ، متخلف ، شکار ، صید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار