معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه یكی از راهبردهای مهم وزارت سرمایه گذاری است گفت: در دفتر برنامه‌ریزی با ایجاد دالان سرمایه‌گذاری و پنجره واحد صنعت، معدن و تجارت یك هزار و 500 فرصت سرمایه‌گذاری مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، 'سید رضا فاطمی امین'در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در تالار اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: از بین این تعداد فرصت سرمایه گذاری، یك هزار و 300 موضوع بدون اولویت و 200 موضوع دارای اولویت است.

وی افزود: پیش از این تعیین اولویت دو تا سه ماه طول می‌كشید اما هم اكنون در سه ثانیه صورت می گیرد.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح كرد: از آنجایی كه اولین گام در رسیدن به برنامه‌هابرنامه‌ریزی می باشد باید بدانیم كه در برنامه چشم انداز 20 ساله كشور، به عنوان مثال برنامه هایی در خصوص صادرات و واردات داریم یاخیر.

فاطمی امین گفت: هم اكنون كشوراز نظر صنعتی به حد میانگین جهانی رسیده است اما صنعت خوزستان با توجه به میزان جمعیت، باید بیشتر رشد كند.

وی اضافه كرد: برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت در حال تدوین است و تلاش بر این است كه این برنامه تا پایان شهریورماه سال جاری منتشر شود.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت به راه اندازی وبگاه بهین یاب اشاره كرد و تصریح كرد: قصد داریم تمام اطلاعات و خدمات مربوط به فعالان صنعت، معدن و تجارت را در این وبگاه یكپارچه كنیم و با الكترونیكی كردن فرایندها، محیط كسب و كار را بهبود ببخشیم.

فاطمی امین ادامه داد: هم اكنون 600 شهرك صنعتی در كشور فعال است در نتیجه نیاز كمتری به ساخت شهرك احساس می‌شود.

وی گفت: رشد اقتصادی و پیشرفت كشور بیش از سرمایه‌گذاری فیزیكی كه منابع مالی زیادی را می‌طلبد، نیازمند رویكرد توجه به زیرساخت‌های نرم، تفكر و هوشمندی بیشتر است.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: هم اكنون كشور ایران در زمینه صنایع رتبه 17، تولید خودرو رتبه 13 و تولید سیمان رتبه هفتم دنیا را دارد.

فاطمی امین با اشاره به اینكه در حال حاضر آن چیزی كه رشد اقتصادی ما را تضمین می‌كند ارزش افزوده و تولید كالاها با فناوری بالاست افزود: به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت روی حوزه فناوری متمركز شده است.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان نیز در این آیین بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاكید كرد و گفت: به منظور تسهیل در ارائه مجوز سرمایه گذاری، مركز سرمایه‌گذاری در منطقه كیانپارس اهواز راه اندازی شده است تا رسیدگی به سرمایه داران بهتر انجام شود.

'اسماعیل عامری گلستان' افزود: ازآنجایی كه تسلط دولت بر اقتصاد استان مانعی برای توسعه و پیَشرفت اقتصاد منطقه است بنابراین باید راه هموارتری برای بخش خصوصی فراهم شود.

وی تصریح كرد: صنعتگران خوزستانی باید در راستای افزایش كیفیت كالاهای تولیدی خود گام بردارند و با این كار جوابگوی بازار داخلی باشند.

عامری گلستان با اشاره به اینكه افزایش بهره وری و كیفیت كالای تولیدی در شرایط تحریم ازسوی صنعتگران و تولید كنندگان داخلی ضروری است گفت: كیفیت پایین كالا منجر به عدم تمایل استفاده شهروندان به استفاده از كالای ساخت داخل و ترغیب آنان به كالاها و تولیدات خارجی می شود.

عامری‌ گلستان خاطرنشان كرد: با توجه به شعار امسال باید امكانات زیربنایی برای سرمایه گذاران فراهم شود و موانع موجود رفع و صدور مجوزها تسهیل شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.