استاندارمرکزی گفت: تا پایان دولت دهم سه نیروگاه در استان مرکزی احداث می‌شود.

علی اکبر شعبانی فرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: استان مرکزی با دارا بودن حدود یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت و نیز موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد و نیز استقرار صنایع محتلف و عبور چهار خط گاز کشور از این استان تقش عمده ای در صادرات کشور دارد.
وی با اشاره به وجود بزرگتریم مرکز تقویت فشار گاز خاورمیانه در این استان اظهار کرد: سالانه 22 میلیون کیلوولت تبادل انرژی بین این استان و هشت استان دیگر کشور انجام می‌شود.
وی بیان کرد: به برکت نظام اسلامی و اقدامات خوبی که در دولت‌های نهم و دهم صوت گرفته است تا پایان دولت دهم سه نیروگاه در استان مرکزی احداث می‌شود که ایستگاه شازند هم اکنون آماده افتتاح است، از نظر نگهداری در کشور مقام اول را دارد.
وی با بیان اینکه 25 درصد سوخت کشور در استان مرکزی تامین می شود، افزود: برای اولین بار تبدیل مازت به بنزین در این استان انجام گرفته است که مورد توجه متخصصین قرار گرفته است.
استاندار با اشاره به تامین زیر ساخت‌های لازم در استان اظهار کرد: به دلیل تامین زیر ساخت‌های لازم به ویژه آب و برق در سطح استان در کمتر از سه سال، 350 واحد صنعتی در شهرستان زرندیه احداث شده است و در سطح استان نیز بطور میانگین هر هفته یک کارخانه افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه 170 هزار نفر از جمعیت استان در حوزه صنعت فعالیت دارند، تصریح کرد: صادرات غیرنفتی استان از هشت میلیارد دلار به 47 میلیارد دلار افزایش داشته و پیش بینی می‌کنیم در سال جاری به 75 میلیارد دلار ارتقا یابد.
شعبانی‌فرد خاطر نشان کرد: وزارت نیرو در تامین روشنایی شهرها، جاده ها، روستاها و ایمن سازی جاده ها اقدامات خوبی انجام داده است بطوری که در سایه تامین امنیت جاده‌ها استان مرکزی از نظر تصادفات جاده‌ای از جایگاه سی‌ام کشور به جایگاه دوم رسیده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.