دبیر شورای مرکزی زکات از جمع‌‌آوری 30 میلیارد تومانی زکات از ابتدای سال ‌جاری تا کنون در سطح کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسین نبی‌لو در حاشیه سفر به کردستان در سنندج اظهار داشت: یک‌هزار و 510 میلیارد ریال هدف‌گذاری امسال ستاد زکات در زمینه جمع‌‌‌آوری زکات است.

وی از اجرای 5 هزار پروژه عمرانی و خدماتی از محل جمع‌آوری زکات در سطح کشور در سال‌جاری خبر داد و افزود: تا کنون نیز 5 هزار و 820 پروژه مختلف از محل وجوه زکات ساخته شده است.

دبیر شورای مرکزی زکات خاطرنشان کرد: 3 هزار و 800 پروژه از 5 هزار و 820 پروژه ساخته شده از محل وجوهات زکات، مسجد است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته 3 هزار و 800 پروژه عمرانی و خدماتی از محل جمع‌‌‌آوری زکات در سطح کشور اجرا شد و حدود 25 میلیارد تومان از کل وجوهات زکات‌ جمع‌آوری شده در سال گذشته صرف امور نیازمندان و محرومین شد.

به گفته نبی‌لو، امسال 23 هزار و 983 نفر مبلغ افتخاری به منظور تبلیغ فریضه الهی زکات در سطح روستاها جذب، سازماندهی و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

نبی‌لو از مساجد به‌عنوان محوریت برنامه‌های ستاد زکات در سال‌جاری نام برد و خاطرنشان کرد: امسال جمع‌آوری زکات در محلات با محوریت مساجد از اولویت‌های مهم این ستاد است.

وی از راه‌اندازی دفاتر امداد محلات در مساجد سطح کشور خبر داد و گفت: راه‌اندازی این دفاتر با محوریت روحانیون و ائمه جمعه و جماعات جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات را هدفمندتر خواهد کرد.

به گفته دبیر شورای مرکزی زکات، دفاتر امداد محلات وظیفه شناسایی خیران و محرومان محلات و توزیع کمک‌ها در بین آنان را بر عهده دارند و با حضور هیئت امنا و نظارت امام جماعت در مساجد تشکیل می‌شود.

نبی‌لو تقویت و توسعه بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه را ضروری دانست و گفت: امکانات توسعه و ترویج فرهنگ زکات در سطح کشور مهیا و در همین راستا ضمن بسیج تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای بیش از 16 هزار طلبه نیز آموزش و توجیه شده و برای تبلیغ این مهم به روستاها فرستاده می‌شوند.

وی از صرف اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان در راستای تقویت و توسعه فرهنگ زکات در جامعه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: هدف ما تقویت و توسعه بیش از پیش این فریضه الهی به منظور رفع و ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت در سطح جامعه است.

دبیر شورای مرکزی زکات در پایان تاکید کرد با تعامل و مشارکت بیش از پیش روحانیون، ائمه جمعه و جماعت و راه‌اندازی دفاتر امداد در مساجد در زمینه توسعه و تقویت بیش از پیش پرداخت زکات و هزینه‌کرد درست آن گام‌های اساسی برداشته شود./ج1

برچسب ها: سنندج ، زکات ، وجوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.