راه اندازی بورس صنایع دستی می تواند موجب حمایت از اقتصاد تولیدی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران اصفهان سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت صنایع دستی این شهرو ضرورت توجه به ان گفت:با توجه به اهمیت این صنعت و اقدامات زیادی که برای تهیه آن صورت می گیرد و ارزش قابل توجه آن، این صنایع باید قابلیت خرید و فروش نیز پیدا کند.

ابوالفضل قربانی اظهار داشت: صنایع دستی نیز باید همچون بورس عتیقه و دیگر بورس ها قابلیت خرید و فروش داشته باشد تا علاوه بر رونق بیشتر این صنایع، صاحبان آن نیز توانایی بهره وری از سود آن را داشته باشند و در صورت نیاز آن را بفروشند.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که صنایع دستی کوچک تنها قابلیت عرضه در بازار و فروشگاه ها را دارند، صنایع دستی بزرگ می توانند وارد بورس شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با وارد شدن صنایع دستی به بورس، مردم می توانند به جای نگهداری پول، با خرید صنایع دستی ارزش افزوده اموال خود را حفظ نمایند.

قربانی بیان داشت: در حالیکه خرید و فروش سکه موجب بالا رفتن اقتصاد واسطه ای می شود، خرید و فروش صنایع دستی منجر به افزایش اقتصاد تولیدی و حمایت از آن است.

وی افزود: با ورود صنایع دستی به بورس، صنعتگران این بخش وضعیت مناسب تری در زمینه فروش محصولات خود پیدا می کنند و با اطلاع و اطمینان از حفظ ارزش کالاهای خود، با امید بیشتری برای تولید آنها اقدام می نمایند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: انتظار می رود که اقتصاد دانان برای روشن کردن موضوع ورود صنایع دستی به بورس اقدام نمایند و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که متولی اصلی این صنایع است برای اجرای طرح های مورد نیاز، بررسی های لازم را انجام داده و اقدامات لازم را اجرا نمایند./س

برچسب ها: اصفهان ، بورس ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.