معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: میزان رشد تولید علمی در کشور در سال‌های اخیر 11 برابر متوسط جهانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  جبرائیل رزمجو امروز در نشست معاونان پژوهشی دانشکده‌های محقق اردبیل افزود: کشور ما در سال‌های اخیر با یک جهش واقعی در حوزه تولید علم و انجام پژوهش‌های مطلوب از لحاظ کمی و کیفی به یک رشد واقعی رسیده است به طوری که موسسات علمی دنیا نیز به این پیشرفت اذعان داشته و در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها دانشگاه‌های ایران را نیز جزو برترین‌ها قرار دادند.

وی گفت: هرچند استکبار جهانی دوست ندارد نام دانشگاه‌های ایران در این فهرست جهانی باشد اما نباید واقعیت‌ها کتمان شود به طوری که دانشگاه‌های ما جزو 500 دانشگاه برتر دنیا رتبه بندی شده‌اند که حتی رتبه دانشگاه صنعتی شریف ما نیز در بین کمتر از 300 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.

رزمجو با بیان اینکه تولید علم در ارتقا و اعتلای نظام‌های سیاسی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار است، افزود: امروز از علم به عنوان یک قدرت نهفته و غیر قابل مهار در توسعه و غلبه کشورها یاد می‌شود به طوری که علم وجه ممتاز قدرت تاثیرگذار و نفوذ‌پذیر یک ملت و کشور در جهان است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه 80 درصد تولید علم در دانشگاه‌های برتر اتفاق می‌افتد، افزود: از 13 هزار رتبه‌بندی دانشگاه‌ها 3 هزار در ردیف رتبه‌بندی ممتاز و 42 دانشگاه نیز در لیست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار می‌گیرند که دانشگاه محقق اردبیلی نیز وارد این رتبه‌بندی جهانی شده است.

رزمجو در ادامه گفت: در رقابت با کشورهای دیگر زمانی می‌توانیم ادعای برتری و فخر و مباهات داشته باشیم که شاخصه‌ها و توانمندی‌های علمی خود را به قدری ارتقا دهیم که از وابستگی‌ها در این حوزه به سرعت کاسته شود./س

برچسب ها: اردبیل ، رشد ، تولید ، علمی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.