سرپرست فدراسيون تير وكمان در پي نامه فدراسيون جهاني به كميته ملي المپيك گفت: دوره رياست كريم صفايي به طور رسمي و قانوني روز 17 بهمن 90 به پايان رسيده بود و بحث بركناري وجود نداشت.

محمد علي شجاعي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران تصريح كرد: كريم صفايي در ابتداي كنار رفتن از فدراسيون تيرو كمان نامه اي به فدراسيون جهاني ارسال كرده بود كه با توجه به پايان دوران چهارساله رياستم ديگر من رئيس فدراسيون تير وكمان نيستم پس از آن هم ما بدون مشكل خاصي 3 اعزام بين المللي و يك سهميه المپيك داشتيم.

وي ادامه داد: پس از چهارماه حضور من در فدراسيون تير و كمان و نامه نگاري با فدراسيون جهاني ، صفايي طي نامه اي از دولت ايران به فدراسيون جهاني با عنوان دخالت دولت در بحث ورزش شكايت كرد.

شجاعي تاكيد كرد: تنها موضوع مهم براي فدراسيون  جهاني برگزاري مجمع است و ابتدا نيز طي نامه اي اطلاعات برگزاري مجمع را از كميته ملي المپيك خواسته و حالا نيز سوالشان اين است كه چرا انتخابات فدراسيون در اين مدت برگزار نشده است ؟

**انتخاب سرپرست از اختيارات وزير ورزش است

وي افزود: بحث كميته المپيك در اين مدت اين بوده كه انتخابات فدراسيون ها بعد از مسابقات المپيك برگزار  شود اما صفايي از تاريخ 17/11/90 به بعد به طور رسمي دوران رياستش به پايان رسيده و ديگر رئيس فدراسيون محسوب نمي شود حالا طبق قوانين ما اين از اختيارات وزير ورزش است كه همان شخص يا فرد ديگري را به عنوان سرپرست فدراسيون معرفي كند.

شجاعي اشاره كرد: با توجه به آخرين نامه فدراسيون جهاني به خاطر ارسال نشدن مدارك دال بر برگزاري مجمع انتخاباتي و همچنين مجمع بركناري رئيس قبلي، از نظر فدراسيون جهاني صفايي رئيس فدراسيون محسوب شده و كميته المپيك مسئوليت دارد طي 3 ماه انتخابات فدراسيون را برگزار كند و علي آبادي نيز پاسخ اين نامه را داده است.

سرپرست فدراسيون تيروكمان اضافه كرد: در حال حاضر ما در فدراسيون در حيطه اختيارات و وظايف خود عمل كرده و بقيه موارد از حيطه كاري من خارج است از نظر ما بازيكنان المپيكي تغييري نمي كنند اما گويا صفايي طي نامه اي به مربيان كره اي دهقان و وزيري را به كره جنوبي و المپيك فرستاده و تصميمات خود را به اين مربيان و كميته ملي المپيك و وزارت ورزش اعلام كرده است .

گفتني است ، كريم صفايي تمام بحث هاي مربوط به بازيكنان المپيكي و حضور نمايندگان ايران در مسابقات لندن را ملزم به امضا و تاييد خود دانسته و تاكيد كرد تنها حضور دهقان ، وزيري و مربيان كره اي را تاييد مي كند./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار