مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در 14پروژه بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر امامان در عراق، به‌خصوص در نجف حضور و مشاركت فعال دارد.

 جعفر دهنوی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان اینکه در سال گذشته میزان كمك‌هاي مردم در استان یک میلیارد و 160میلیون تومان بوده است، افزود: با این حال نیازمند مشاركت گسترده مردم در زمینه توسعه و بازسازی حرمین هستیم.

وی شاخص‌ترین پروژه‌ای را كه خراسان رضوی در آن مشاركت دارد، طلاکوبی گنبد حضرت امام جواد و امام موسی بن جعفر(عليهم‌السلام) عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، مشارکت در دو پروژه اختصاصی شامل پروژه هفت جفت از درهای حرم مطهر امامین جوادین(ع) و پروژه ساخت دو صندوق از ضریح‌های مطهر نیز در دست اجراست.

دهنوی در ادامه به نقش تاثیرگذار روزنامه شهرآرا در نیل به این هدف و تشویق شهروندان به مشارکت در توسعه و بازسازی عتبات عالیات اشاره كرد و اظهار داشت: امروز تمام شهروندان مشهدی این روزنامه را می‌شناسند. بنابراين شهرآرا مي‌تواند در تشویق شهروندان در زمينه توسعه و بازسازی عتبات عالیات تاثيرگذار باشد.

سرپرست روزنامه شهرآرا نیز در ادامه، با تاکید بر اینکه در این مسیر هرچقدر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم باز هم کم است، اظهار داشت: با این حال شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران و بزرگ‌ترین کلانشهر مذهبي جهان، می‌تواند الگویی برای سایر شهرهاي شيعه‌نشين دنيا كه بارگاه امامان و امام‌زاده‌ها را در خود جاي داده‌اند، باشد.

علی حامد‌مقدم با اشاره به روابط بين مشهد و شهر‌هاي کربلا، کاظمین و نجف، خاطرنشان کرد: به‌ منظور افزايش رفاه زائران، مقدمات خواهرخواندگی شهر مشهد با شهرهای کربلا، کاظمین و نجف فراهم شده است.

وی در ادامه با تاکید بر نقش رسانه‌ها براي تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق موضوعات روز دنيا تصریح کرد: اگر مدیران اعتماد و مشارکت مردم را به‌خصوص در اداره شهر می‌خواهند باید در قبال وظایفی که انجام می‌دهند به مردم گزارش کار بدهند؛ چرا که این امر به کیفیت و کمیت خدمات کمک شایانی می‌کند./س 

 

برچسب ها: بازسازی ، عتبات ، عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.