ارومیه/

حمایت از تولید لازمه گسترش سرمایه‌گذاری

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید به منظور گسترش سرمایه‌گذاری در این استان از بخش تولید حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، غلامرضا دیزج‌نژاد در جلسه کارگروه امور اقتصادی، اظهار داشت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید به منظور گسترش سرمایه‌گذاری در این استان از بخش تولید حمایت کنند.

وی با اشاره به تقویت تعاونی بخش خصوصی و مشاغل خانگی گفت: با تقویت‌کردن مشاغل خانگی مانند تولید شیر و بها دادن به آن می‌توان زنجیره‌های تولید خرد را به کلان تبدیل کرد.

دیزج‌نژاد با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار در استان، افزود: ارائه چهره مثبت از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان، جذاب‌کردن توانمندی‌های موجود در استان به ویژه در بخش کشاورزی با صدور محصولات درجه یک یکی از راهکارهای مهم در جذب سرمایه‌گذار در استان است.

دیزج‌نژاد با بیان اینکه آذربایجان‌غربی جزو قطب‌های برتر کشور در صنایع غذایی و کشاورزی است، گفت: آذربایجان‌غربی در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های فراوانی است و باید از این ظرفیت‌ها در راستای تکمیل شبکه‌های آبرسانی و آبیاری استفاده کنیم.

دیزج‌نژاد اضافه کرد: در صورت استفاده از این ظرفیت‌ها تولید کشاورزی استان به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: گسترش صنایع فولاد، ماشین‌سازی، شیمیایی، نساجی و سیمان نیز اقتصاد استان را از حالت تک بعدی خارج ساخته و زنجیره‌ای از صنایع متفاوت را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی به عنوان زیرساخت استقرار صنایع در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها آماده شده‌اند، ابراز داشت: جهش اقتصادی و بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصادی استان در دولت‌های نهم و دهم در مقایسه با دولت‌های قبلی بی‌سابقه و بی‌نظیر است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در زمینه‌های اقتصادی، تجارت علمی و دانشگاهی دارای دستاوردهای وسیعی است که با در نظرگرفتن این موضوع باید نسبت به تجاری‌سازی علم به ‌عنوان یک اولویت در بحث ارتباط میان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها پرداخته شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.