طنز در جايگاه نقد صريح و پرداختن به نيازهاي جامعه، يكي از نقاط قوت اين رسانه شنيداري است.

محمدرضا تركي،شاعر و استاد طنز پرداز در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران با اشاره سومين هم انديشي طنز گفت:طنز از نيازهاي جامعه و به معني انتقاد صريح كه توأم با شوخي است،تعريف مي‌شود و معنا پيدا مي‌كند.
وي افزود:راديو به عنوان يك رسانه شنيداري،‌سابقه خوبي در زمينه طنز داشته و به نظر مي‌رسد كه در زمينه خوب مخاطبان توانسته‌اند آنها را به سوي خود بكشاند.
تركي، با اشاره به برگزاري سومين هم انديشي طنز راديويي،‌افزود:برگزاري اين همايش جزو يكي از نقاط قوت راديو به حساب مي‌آيد و براي شناختن بيشتر طنز و رسانه راديو و به جهت مطالعه و مبادله اطلاعات با صاحب نظران،سومين هم انديشي طنز اتفاق خوبي است.
اين شاعر در خصوص نياز برنامه‌سازان به نظارت مسئولان،‌اظهار داشت: بيشتر برنامه سازان به دليل گرفتاري و تمركز آنها روي ساختن برنامه ها،نياز دارند تا مسئولان اهداف آنها را شناسايي كرده و در راستاي آن حركت كنند.
وي تصريح كرد:اين دقت مسئولان برروي كار برنامه سازان باعث شده تا آنها از حركت روي يك خط ثابت پرهيز كنند و بيش از پيش به هدف خود نزديك شوند.
عضو كانون طنز پردازان راديو،ادامه داد:برگزاري اين همايش‌ها از سوي مديران را خدمت بزرگي به طنز و برنامه‌هاي راديويي مي‌دانم.
وي با اشاره به مخاطبان عام و خاص شبكه راديويي فرهنگ و بحث طنز،ابراز داشت:راديو فرهنگ با ساختن برنامه هاي طنز سعي در حفظ مخاطبان فرهيخته و دغدغه‌هاي گوناگون آنان داشته است.
وي با بيان اين مطلب كه شعار سومين هم انديشي نيز"شاديانه‌هاي كودكانه" است،گفت:يكي از مخاطبان جدي برنامه‌هاي از گذشته تا به امروز قشر كودكان و ساخت برنامه براي آنها بوده است.
وي تصريح كرد:خنداندن كودكان و توجه به اين قشر از اهميت بالايي برخوردار بوده و مديران نمي‌توانند اين حوزه را ناديده بگيرند.
تركي با اشاره به رقابت راديو و تلويزيون افزود:راديو و تلويزيون در دو جايگاه متفاوت بوده‌ و رقيب يكديگر نيستند و راديو هميشه در جايي كه تلويزيون حضور ندارد؛وارد عمل مي‌شود./ه
برچسب ها: طنز ، جزو ، نقاط ، مثبت ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار