مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: خوراك ان جی ال واحد NF3 تزریق شده و این واحد تولیدی تا یك ماه آینده وارد چرخه تولید خواهد شد.

  
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، 'محمدحسین ظریف كارفرد ' اظهار كرد: این واحد تولیدی آماده بهره برداری كامل است و اگر مشكل خاصی پیش نیاید، واحد NF3 تا یك ماه آینده به مرحله تولید نهایی می رسد.

وی افزود: تمام آزمایش های لازم انجام شده و تست نهایی در حال اتمام است و ما در حال بررسی های پایانی برای شروع تولید هستیم.

ظریف كارفرد ادامه داد: با انجام مراحل پایانی راه اندازی شامل فعالیت های آماده سازی كمپرسورها (Solo run ) و در سرویس قراردادن تمام سیستم های پیشرفته كنترلی و انجام آزمایش های مورد نیاز راه اندازی، این واحد پتروشیمی با استفاده از توان مهندسان داخلی به زودی به طور كامل راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام گفت: خوراك این واحد از میدان های نفتی اهواز، مارون و گچساران تامین خواهد شد و برنامه ریزی های لازم برای تامین خوراك مورد نیاز انجام شده است.

طرح تفكیك میعانات گازی (NF3 ) با سرمایه 260 میلیون دلار و 40.1 میلیارد ریال از سوی شركت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی به عنوان مجری و كنسرسیوم ناموران - آسفالت طوس به عنوان پیمانكار EPCC در پتروشیمی بندرامام با ظرفیت 100 هزار بشكه در روز احداث شده كه با در سرویس قرار گرفتن آن 2685 هزار تن در سال محصول شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، هگزان پلاس و گاز سوخت تولید خواهد كرد.

با تكمیل و راه اندازی این طرح، ظرفیت دریافت خوراك ان جی ال یا میعانات گازی از مناطق نفتخیز جنوب از 120 هزار بشكه در روز به 220 هزار بشكه در روز و حجم تولید محصولات گازی اتان، پروپان، بوتان، پنتان و سنگین تر در صورت تامین خوراك تا دو میلیون و 685 هزارتن در سال افزایش خواهد یافت.

مجتمع پتروشیمی بندر امام، با پنج شركت تابعه فرآورش، بسپاران، كیمیا، آب نیرو و خوارزمی و با تولید 30 نوع فرآورده شیمیایی و پتروشیمی، سهم مهمی در تولید و صادرات محصولات پتروشیمی به بازارهای خارجی و داخلی دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.