سمنان/ رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور؛

هشت هزار میلیارد ریال صرف بهسازی و ایمن سازی راههای كشور می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی و بهسازی راههای كشور در سال جاری خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، 'شهریار افندی زاده' روز یكشنبه به خبرنگاران درسمنان گفت: با توجه به وجود 30 هزار كیلومتر راه شریانی و اصلی و 50 هزار كیلومتر راه روستایی و جابجایی بیش از 90 درصد كالا و مسافر از طریق جاده ها بحث روكش آسفالت و بهسازی راههای از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی گفت: این اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی برای این امر اختصاص یافته است.

وی استفاده از سامانه های هوشمند در راهها را از دیگر اقدامات و برنامه های این سازمان برای ارتقای ایمنی محورهای كشور بیان كرد و اظهار داشت: نصب و راه اندازی دوربین های نظارتی امسال در دو هزار و 500 كیلومتر از راههای كشور اجرا می شو.د.

افندی زاده به ایجاد و توسعه مركز مدیریت راهها در كشور اشاره كرد و گفت: تاكنون در 14 استان كشور از جمله سمنان این مركز ایجاد شده و در سال 91 تعداد این استانها به 25 استان افزایش می یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به ارتقای 33 درصدی ترانزیت كالا در سال جاری از ایران اشاره كرد و گفت: در سه ماهه اول امسال ترانزیت كالا از ایران رشد خوبی داشته و با توسعه و تقویت پایانه های مرزی و ایجاد امكانات در صدد توسعه بیشتر ترانزیت كالا از ایران هستیم.

افندی زاده گفت: توسعه ناوگان راهداری كشور را از دیگر محورهای مورد توجه در سازمان راهداری و حمل و نقل كالا دانست و اظهار داشت: امسال 600 میلیارد ریال به توسعه ناوگان راهداری اختصاص یافته است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور ایجاد 80 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی را از دیگر برنامه های این سازمان با مشاركت بخش خصوصی عنوان كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.