شهردار لطف آباد از ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری با راه اندازی پارکینگ ترانزیتی در این شهر خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، حسن نوروزی گفت: شهر لطف آباد با مساحتی حدود 174 هکتار و با جمعیت 2 هزار و 160 نفر در مجاورت کشور ترکمنستان قرار دارد اما به دلیل پایین بودن میزان ساخت و ساز و عوارض ناشی از آن، از منابع مالی داخلی ناچیزی برخوردار است.

وی با تاکید بر نقش پرداخت عوارض به شهرداری در توسعه شهری گفت: بیشترین درآمد شهرداری ها از محل صدور پروانه های ساختمانی و عوارض سطح شهر می باشد اما متاسفانه این امر در شهر کوچک لطف آباد جایگاه چندانی ندارد.

شهردار لطف آباد افزود: با توجه به وجود گمرک در این شهر و عبور محموله های ترانزیتی و همچنین به منظور ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ضرورت احداث پارکینگ ترانزیتی احساس می شد که در پی آن عملیات اجرایی ساخت آن از سال گذشته با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، در زمینی به مساحت 15 هزار متر و با گنجایش 100 خودرو آغاز شد.

نوروزی ادامه داد: در ابتدای سال جاری نیز در راستای توسعه این پروژه 2 هکتار زمین دیگر نیز تملک شد و در پی آن گنجایش پارکینگ به 350 خودرو رسید که با تامین اعتبار 4 میلیارد ریالی تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث نخستین مجموعه اقامتی و رفاهی این شهر در صورت همکاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: این پروژه در دو طبقه مجزا شامل تالار پذیرایی و مجموعه اقامتی و گردشگری پیش بینی شده و به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

شهردار لطف آباد با اشاره به برنامه های طرح مسکن مهر در این شهر اظهار داشت: با اجرای این طرح 70 واحد مسکونی احداث می شود و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد./س 

برچسب ها: پارکینگ ، ترانزیتی ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.