شهردار دماوند گفت: ضمن رعايت تمامي اصول اخلاقي، در برخورد با پديده غير قانوني سد معبر با تشكيلي تيمي فعال به صورت مستمر و قاطعانه برخورد كنيم.

"مرتضي همتي" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: يكي از اقدامات شهرداري در سطح شهر ساماندهي اصناف در تمامي بخش ها به ويژه ساماندهي سد معبر مي باشد.

شهردار دماوند در ادامه تصريح كرد: در مبارزه با اين پديده بايد مولفه‌هاي اجتماعي، فرهنگي و ارشادي بر نگاه امنيتي غالب باشد، اما اين به معناي خودداري شهرداري در برخورد قاطع با متخلفين نيست.

وي سد معبر را تضييع حقوق شهروندان و ايجاد چهره نامناسب در شهر دانست و خاطرنشان كرد: در رفع سد معبر بايد كسبه و صاحبان مغازه‌ها پيشگام باشند و در كنار آن نيز مسئولان مربوطه چون نيروي انتظامي به عنوان ضابط قضايي اين مهم را مورد توجه قرار دهد.

همتي بيان داشت: در كنار ايجاد سد معبر توسط كسبه با اشغال پياده‌روهاي مقابل مغازه، فروشندگان خودرويي و دست فروشان نيز بر معضلات اين مهم افزوده اند كه لازم است در كنار برخوردهاي شهرداري، همكاري ديگر نهادهاي مربوطه چون مجمع امور صنفي و دستگاه‌هاي انتظامي و امنيتي را در رفع اين معضل داشته باشيم.

شهردار دماوند با بيان اينكه ستاد ساماندهي سد معبر در شهرداري مي تواند نقش موثري را در ساماندهي و يا برخورد با سدمعابر سطح شهر ايفا نمايد، افزود: با همت ستاد ساماندهي سد معبر در سطح شهر، تاكنون كسبه هايي كه موجب سد معبر شده اند مورد شناسايي قرار گرفتند و حتي به آنان اخطار كتبي نيز داده شده ولي براي رفع هميشگي آن نيازمند مشاركت مي باشيم.

اين مدير شهري استمرار در حل مشكل سد معبر را لازم و ضروري دانست و بيان داشت: براي رفع معضل سدمعبر در سطح شهر لازم است در كنار برخورد قاطعانه، استمرار را نيز در دستور كار داشته باشيم تا اين مهم براي كسبه نهادينه شود.

همتي با اشاره به تبصره 1 بند 2 ماده 55 قانون شهرداریها در خصوص ممنوعيت سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آنها و میدان ها و غیره برای کسب و یا سکنی و یا هر نحو دیگر، تصريح كرد: اجراي قانون سد معبر ضمن تامين و حفظ حقوق شهروندان، موجب زيبايي معابر سطح شهر و نيز آرامش و آسايش آنان مي شود.

شهردار دماوند در ادامه خواست تا در كنار گشت های سد معبر شهرداري كه بصورت فعال و شبانه روزی در سطح شهر تردد و از معضل سد معبر پشگيری مي نمايند، يك مامور نيروي انتظامي حضور داشته باشد تا در صورت هر گونه تخلف، برخورد قانوني صورت گيرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.