مدیر جهاد كشاورزی شهرستان فیروزكوه گفت: رفع معضلات فراروی بهره برداران، تعالی و بالندگی بخش كشاورزی شهرستان را در راستای تحقق شعار سال به دنبال دارد.

روح الله درویش خضری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: خوشبختانه پس از حضور ماه گذشته 'علیرضا سائلی' مشاور وزیر و مدیر كل امور استان های وزارت جهاد كشاورزی در منطقه و مشاهده و احصاء مسائل و مشكلات مبتلابه بخش كشاورزی، جلسه ای در وزارتخانه در این رابطه برگزار شد كه برپایی جلسه امروز با حضور برخی مدیران كل و معاونان وزارتخانه از ثمرات و بركات آن است.

وی گفت: برخی خواسته های شهرستان در راه توسعه و بالندگی بخش كشاورزی نظیر بیمه محصولات كشاورزی، قانون حفظ كاربری اراضی و . . . بایستی در مجلس شورای اسلامی مطرح شود و لذا مواردی كه در جلسه امروز عنوان خواهد شد، در توان وزارت جهاد كشاورزی می باشد.

مدیر جهاد كشاورزی فیروزكوه با ارائه سیمای بخش كشاورزی شهرستان افزود: شهرستان فیروزكوه از دو بخش مركزی و 'ارجمند'، پنج دهستان، دو شهر، 55 پارچه روستا و 36 دهیاری تشكیل شده است و با داشتن كمینه ارتفاع هزار و 300 متر و بیشینه ارتفاع چهار هزار و 76 متر از سطح دریا، بزرگترین شهرستان استان تهران است.

وی ادامه داد: این شهرستان با دارا بودن 233 هزار هكتار اراضی ملی، دارای 18 هزار و 200 هكتار اراضی كشاورزی است كه هفت هزار و 300 هكتار آن را اراضی زراعی دیم، پنج هزار و 900 هكتار آن را اراضی دیم و پنج هزار هكتار آن را باغات مثمر و غیر مثمر تشكیل می دهند.

درویش خضری تصریح كرد: تولید 33 درصد ماهی های سردآبی استان در منطقه، اجرای موفقیت آمیز طرح سیستم آبیاری نوین تحت فشار و تحقق شعار '1=50' در این زمینه در سال 90، اجرای موفق طرح آبیاری نوین 'سنتر' در 150 هكتار از اراضی شهرستان برای نخستین بار در استان، احداث نخستین مركز انجماد اسپرم دام سنگین جهان در منطقه، نهادینه كردن كشت گل محمدی در راستای اصلاح الگوی كشت و افزایش سطح زیر كشت آن از هزار متر مربع به 300 هكتار، بهره برداری از كارگاه عرقیات 'باریجه' در بخش ارجمند، تولید كود آلی 'ورمی كمپوست' برای نخستین بار در استان، اجرای طرح "GGP” با مشاركت كشور ژاپن، معرفی انار روستای 'محمودآباد' به عنوان محصول سالم و اصلاح، احیاء و توسعه باغات انار این منطقه، سند دار كردن 100 درصد اراضی ملی شهرستان و برگزاری جشن 'انفال' برای نخستین بار در كشور و قرار گرفتن جزء شهرستان های ایزوله در بحث دامپزشكی از جمله دستاوردهای سال گذشته این نهاد است كه با همت و تلاش مضاعف بهره بردارن بخش و تعامل و همكاری مسؤولان شهرستان حاصل شده است.

وی خاطرنشان كرد: با وجود ظرفیت های فراوان منطقه كه فقط بخشی از آن به فعلیت درآمده است، شهرستان از قابلیت بسیار خوبی برای توسعه بخش كشاورزی در راستای تحقق شعار سال برخوردار است كه عنایت مراجع فرادستی را در این راستا می طلبد./س

برچسب ها: پتانسیل ، کشاورزی ، معضلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.