امام جمعه دماوند گفت: حجاب و عفاف ضرورت عقلی، عاطفی و شرعی است و اصلی نیست كه شارع مقدس صرفا برای حفظ كانون خانواده و شخصیت زن برآن تاكید ورزد.

حجت الاسلام 'محمد علاء الدینی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با بیان این مطلب افزود: عقل انسان حكم می كند تا مصالح و مصلحت حجاب و پوشش را پیگری و بدان عمل كند.

وی حجاب را برخاسته از فطرت انسان ها دانست و گفت: طبیعت رفتار بشر سبب شده است كه انسان با گذشت زمان، حرمت، احترام و تكریم را در حجاب بیابد و به این باور برسد كه در مراسم رسمی و در پیشگاه افراد متشخص با ظاهری پوشیده و برازنده حاضر شود.

امام جمعه دماوند، با اشاره به روند و سیر این تغییر در كلیساهای غرب خاطر نشان كرد: با كمی تفحص و بازدید از كلیساها و موزه ها در می یابیم كه تندیس حضرت مریم كه حضرت عیسی را در آغوش دارد با گذشت زمان با حجاب همراه شده است.

حجت الاسلام علاء الدینی افزود: حضور زنان كشورهای مختلف با فرهنگ و باورهای متفاوت در میز مذاكره با لباس رسمی و پوشش عمومی بیانگر عجین بودن فرهنگ حجاب و عفاف با فطرت الهی بشر است.

وی با اشاره به تاكید دین مبین اسلام به حجاب و عفاف، كانون خانواده و شخصیت زن در اسلام ، خاطر نشان كرد: شاخه درختی پرمیوه را در فضا و محدوده خانه خود تصور كنید كه چگونه از نگاه و چیده شدن توسط دیگران در امان است، پوشش برای زنان حكم شاخه میوه داری است كه از دست نامحرمان و نگاه ناپاك آنان در امان است.

امام جمعه دماوند، افزود: در دین مبین اسلام زنان برای پاك نگاه داشتن جامعه مسوولیتی دارند و به عنوان ركن ركین و ریحانه (گلهای خوشبو) موظفند جامعه را معطر و پاك نگاه دارند.

وی با اشاره به اینكه پاكی جامعه منوط به این است كه زنان در این حوزه مسوولیت خود را بپذیرند و بدان عمل كنند،تصریح كرد: قرآن كریم چنان توجهی به زنان دارد كه حتی برای نوع و لفظ صحبت كردن آنان دستورالعمل دارد و می فرماید: ' فَلَا تخَْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِي فيِ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا '

حجت الاسلام علاء الدینی افزود: زنان با عشوه و ناز صحبت نكنند هنگام سخن گفتن‏ صداي خود را نازك نكنید كه بیمار دلان در شما طمع خواهند كرد؛ بنابراین درست سخن بگویید.

امام جمعه دماوند میزان جرم و جنایت را در خانواده های مقید به حجاب و عفاف بسیار اندك دانست و گفت: خانواده ای كه اعضای آن تقیدی به محرمیت و نامحرم بودن نداشته باشند بیشتردر معرض آسیب قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینكه امروز دیگر بحث پوشش و حجاب مقوله فردی و شخصی نیست، گفت: انتشار بدحجابی دسیسه و نقشه ای از سوی دشمنان است تا در قالب بدحجابی مبارزه با ارزش های نابی كه شهداء و زنان محجبه امت اسلامی در دهه اول انقلاب نهادینه كرده اند را به چالش بكشند.

حجت الاسلام علاء الدینی، افزود: امروز ارزش حجاب و عفاف جهانی شده است و با این ارزش است كه شاهد شكل گیری بیداری اسلامی و اجلاسی از سوی بانوان مسلمان هستیم.

وی تصریح كرد: جامعه اسلامی ایران بعنوان كشوری مبدع و مجری حجاب و عفاف در جهان مطرح است لذا زنان با حجاب این دیار باید همواره در صحنه حاضر و حضور جدی داشته باشند تا این ارزش همواره جاودان و بر سیطره آن افزوده شود./س

برچسب ها: عقلی ، عاطفی ، شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.