مهمترين مشكل نبود تشكلي صنفي در حرفه فيلمبرداري است در واقع ما پشتوانه مالي نيز نداريم.

فرشيد رسولي فيلمبردار سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ سينما باشگاه خبرنگاران درباره نقش فيلمبرداري در ارتقا كيفيت فيلم اظهار داشت: اهميت فيلمبرداري در ساخت يك فيلم به دليل داشتن جلوه بصري و اهميت ديده شدن تمام فعاليت هاي گروه در قاب كوچك دوربين است به اعتقاد من فيلمبردار در ساخت يك فيلم حدود 40 درصد بار توليد فيلم را برعهده دارد.

رسولي درباره‌ي هنر فيلمبرداري و استفاده از ترفندهاي آن اشاره كرد: من هميشه سعي كردم تصويربرداري با سرعت بالا را به نحوي انجام دهم كه به كيفيت تصويربرداري و نتيجه فيلم كوچكترين لطمه اي وارد نشود. البته شايد درست نباشد خودم در مورد هنر تصويربرداري خود اظهار نظر كنم ولي احساس مي‌كنم در اين زمينه موفق بودم.

اين فيلمبردار درباره مشكلات فيلمبرداري و امكانات اين حرفه عنوان كرد: مهمترين مشكل نبود تشكلي صنفي در حرفه فيلمبرداري است و در واقع ما پشتوانه مالي نيز نداريم و اين مهمترين مشكلي است كه با آن مواجه هستيم.

وي در ادامه بيان كرد: حد امكانات فيلمبرداري خوب است نيروي انساني اين حرفه نيز بدون برنامه ريزي و با بهره گيري از خلاقيت فردي خود كاري كنند، بخصوص در كارهايي كه با 2 يا 3 دوربين كار مي شود كه سرعت و خلاقيت فيلمبردار از اهميت خاصي برخوردار است.

رسولي درباره جريان ارتباط فيلمبردار و كارگردان و نحوه استفاده از سليقه و نظر كارگردان در فيلمبرداري عنوان كرد: بايد با سليقه كارگردان كار كنيم، البته با حفظ احترام براي كارگردان هاي سينما ممكن است بعضي مواقع كارگردان به دليل ضعف در شناخت حرفه فيلمبرداري نظراتي را بدهند كه در كار تاثير نامطلوب داشته باشد در چنين مواردي سعي مي‌كنم راه درستي را به كارگردان نشان دهم و با تفاهم نظر كار را پيش ببريم.

وي ادامه داد: در صورتي كه ببينم نظرات كارگردان به كار و فيلمبرداري لطمه وارد كند كار نخواهم كرد./ي2
برچسب ها: فیلمبردار ، سینما ، تشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار