پژوهشگر مسائل خانواده رسانه ملی تاکید کرد: مقوله حجاب و عفاف نیازمند برنامه ای مدون و هماهنگ است.

فروغ نيچلي زاده در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد    دانستن مفهوم حجاب و عفاف در بين افراد جامعه را از مشكلات بي حجابي امروز جامعه دانست.

وي حجاب را حاصل عفت دانست و تصريح كرد: اگر حيا ريشه، عفاف تنه درختي درنظر گرفته شود، حجاب ميوه و حاصل اين عفت و حيا به شمار مي رود.

نيلچي زاده با بيان اينكه حجاب پوششي و رفتاري در جامعه وضعيت مناسبي ندارد، افزود: دليل اين مسئله وجود راه و رسم هاي متعددي چون غفلت ها، سليقه اي رفتار كردن ها و دشمني دشمن و تهاجم فرهنگي با برنامه هاي گوناگون است.

وي به ارائه راهكارهايي مبني بر بازرسي دستورات حجاب پرداخت و گفت: راهكارها بايد براساس دستورات اصيل ديني، تاكيد بر نيازهاي جوان امروز و شناخت خلاْ هايي كه موجب خطاپذيري در اين زمينه مي شود، باشد.

نيلچي زاده با بيان اينكه حجاب و عفاف نيازمند برنامه است، تاكيد كرد: برنامه ريزي به صورت مدون و هماهنگ با چشم انداز كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت، كميت پذير و قابل اندازه گيري مي تواند در مسائل حجاب موثر باشد.

وي به تاخير انداختن ازدواج از سوي جوانان و جابه جايي موضوع تحصيل و ازدواج را از جمله موارد بي حجابي در دانشگاه ها عنوان كرد و ادامه داد: اولويت نسل گذشته ازدواج بود در حاليكه با انتخاب تحصيل و اشتغال به عنوان اولويت نخست از سوي جوانان امروز، دانشگاه به محلي براي روابط و جذب جوانان و از بين رفتن عفت و حيا كه ريشه اصلي حجاب مي باشد، مبدل شده است.

اين پژوهشگر مسائل خانواده بر ازدواج سالم و سازنده تاكيد كرد و گفت: تشکیل خانواده سالم نیازمند معرفي معيارهاي ازدواج سالم و ماندگار به جوانان است چرا که ممکن است، برخی با سن کم برای لذت های زودگذر و بدون معيار ازدواج كنند /س

برچسب ها: حجاب ، نیازمند ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.