مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: پایان آبان ماه آخرین مهلت برای دریافت شماره اقتصادی برای مودیان مالیاتی خواهد بود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حمید شیخ اسدی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی پایان تیرماه است و بر اساس قانون این مهلت قابل تمدید نخواهد شد و مودیان باید اظهارنامه‌های مالیاتی را در موعد مقرر ارائه و به روزهای پایانی تیر واگذار نکنند.

وی افزود: عدم تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در موعد مقرر منجر به عدم استفاده از تسهیلات مالیاتی از جمله معافیت پایه مالیاتی برای مودیان خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: صاحبان مشاغل باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 90 را در موعد مقرر قانونی حداکثر تا 31 تیرماه با درج صحیح اطلاعات هویتی، شماره ملی، نشانی و کد پستی محل فعالیت در فرم اظهارنامه مالیاتی و تسلیم تصویر کارت ملی و قبض تلفن ثابت محل فعالیت به همراه اظهارنامه به صورت حضوری یا پستی به واحدهای مالیاتی استان تسلیم کنند.

وی گفت: مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده نیز با توجه به فراخوان‌های انجام شده در صورتی که تاکنون ثبت نام نکرده‌اند حداکثر تا پایان شهریور ماه امسال ثبت نام و اظهارنامه مربوطه را ارائه کنند.

شیخ اسدی خاطرنشان کرد: صاحبان مشاغل موضوع بند ج ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم که اتحادیه آنها با ادارات کل امور مالیاتی توافق کنند، اگر مالیات عملکرد سال 90 را با حداقل 15 درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی شده عملکرد سال 89، پرداخت کنند با رعایت سایر شرایط مالیات ابزاری آنها قطعی بوده و فقط 4 درصد از آنها به طور نمونه گیری انتخاب و طبق مقررات قانون مالیات‌های مستقیم رسیدگی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: صاحبان مشاغل موضوع بندهای الف و ب ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم که مالیات عملکرد سال 90 را با حداقل 15 درصد افزایش پرداخت کنند با رعایت سایر شرایط اظهار نامه آنها بدون رسیدگی قبول و فقط 12 درصد آنها به طور نمونه‌گیری انتخاب و طبق مقررات قانون مالیات‌های مستقیم رسیدگی می‌شود.

وی افزود: صاحبان مشاغل موضوع بند ج قانون مالیات‌های مستقیم که فاقد اتحادیه هستند یا اتحادیه آنها با سازمان امور مالیاتی توافق کنند نیز می‌توانند در چارچوب این خود اظهاری از مزیت برخودار شوند.

شیخ اسدی به تقسیط مالیات ابزاری برای مودیان اشاره کرد و گفت: مودیانی که به صورت الکترونیکی نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام کنند حداقل 30 درصد مالیات را به صورت نقد به همراه اظهار نامه مالیاتی پرداخت و مابقی را در هفت قسط مساوی ماهانه تا پایان بهمن ماه سال 91 و برای سایر مودیان حداقل 50 درصد مالیات را به صورت نقد به همراه اظهارنامه مالیاتی پرداخت و مابقی را در پنج قسط ماهانه تا پایان آذر ماه سال جاری تقسیط کنند.

* افزایش ساعات کاری ادارات مالیاتی سیستان و بلوچستان

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به مودیان مالیاتی در انجام تکالیف قانونی به ویژه دریافت اظهارنامه و پاسخگویی لازم به آنان، در روزهای پایانی تیرماه و اتمام مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی ساعات کاری ادارات مالیاتی استان افزایش می‌یابد.

شیخ اسدی بیان کرد: ادارات مالیاتی از روز شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 8 شب و در روز پنجشنبه تا از 8 صبح تا 6 بعدازظهر و در روز جمعه تا ساعت 10 شب آماده پاسخگویی و راهنمایی مودیان مالیاتی خواهند بود./ج1

برچسب ها: زاهدان ، مالیات ، مشاغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.