پژوهشگر سياسي عربستاني، وزارت كشور آل سعود را به تلاش براي جعل اخبار و فريبكاري درباره حوادث امنيتي اخير در عربستان متهم كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه خبري العالم، فؤاد ابراهيم گفت: وزارت كشور عربستان با جعل داستان ها و روايت هاي بي اساس درباره حوادث اقدام به خبرسازي مي كند و اين امر ممكن است به ايجاد مرحله بسيار خطرناكي در كشور بينجامد. زيرا وزارت كشور مي تواند داستان هاي ساختگي فراواني براي بحراني كردن اوضاع و ناامن كردن كشور سر هم كند.
 
وي افزود: ما اطلاعاتي در اختيار داريم كه براساس آن وزارت كشور خود را براي ارتكاب جنايت هاي بزرگتري آماده مي كند.
 
ابراهيم گفت: به همين دليل وزارت كشور عربستان اقدام به داستان سرايي و انتشار اطلاعات غلط و بي اساس مي كند كه نمونه آن را جمعه شب در باره كشته شدن عبدالله جعفر الاجامي در منطقه العواميه شاهد بوديم.
 
اين فعال عربستاني اظهار داشت: برخي از شهروندان شاهد عيني شهادت الاجامي بوده اند و همه كساني كه در اين منطقه زندگي مي كنند از كذب بودن بيانيه وزارت كشور عربستان، اطلاع دارند و هدف از آن فقط فريب دادن افكار عمومي داخلي و جهاني است.
 
ياد آور مي شود كه در ادامه اقدامات امنيتي نيروهاي سعودي براي سركوب اعتراضها پس از بازداشت خشونت آميز "شيخ نمر النمر" روحاني بارز عربستاني، عبدالله جعفر الاجامي سومين جوان در استان قطيف منطقه العوامیه به ضرب گلوله نيروهاي امنيتي به شهادت رسيد.
 
وزارت كشور عربستان براي توجيه به شهادت رساندن اين جوان اعلام كرد كه الاجامي هنگامي كه قصد داشت به سوي مركز پليس بمب بنزيني پرتاب كند به ضرب گلوله كشته شد.
 
وزارت كشور عربستان در بيانيه خود خاطرنشان كرد كه اين جوان به همراه 4 نفر ديگر با استفاده از موتورسيكلت خود را به مقابل مركز پليس رسانده و يكي از آنها به سوي اين مركز بمب بنزيني پرتاب كرد.
 
ابراهيم اظهار داشت: آنچه روز جمعه در العواميه اتفاق افتاد يك جنايت كامل بود و وزارت كشور در اين خصوص متهم است.
 
وي افزود: در انتفاضه اول مردم عربستان وزارت اطلاع رساني را وزارت نفي رويدادها ناميده بوديم و ما امروزه شاهد آن هستيم كه وزارت كشور به دستگاه جعل رويدادها و خبرسازي تبديل شده است. بنابراين همه بيانيه هاي صادره از سوي آن، دروغ و نيرنگ است.
 
ابراهيم اظهار داشت: حكومت عربستان در وضعيت كنوني خود را براي مرحله رويارويي امنيتي و تشديد تنش هاي سياسي و امنيتي آماده مي كند. اين درحالي است كه مردم عربستان بارها به طور غير مستقيم خواسته هاي خود را مطرح كرده اند اما گويي حكومت قادر به درك روش هاي مسالمت آميز معمول نيست.
 
وي تأكيد كرد: تنها راه ايجاد تغييرات در عربستان، جنبش مردمي فراگير در سراسر كشور است تا بدين وسيله خاندان آل سعود وادار به پاسخگويي به خواسته هاي مردم شوند.
 
ابراهيم افزود: هم اكنون مطالبه حقوق مردم در عربستان به يك امر مورد اجماع تبديل شده است كه مهم ترين اين خواسته ها اصلاح فراگير در امور سياسي كشور است.
 
پژوهشگر سياسي عربستاني افزود: جنبش مردم عربستان بايد ادامه و به سراسر مناطق كشور گسترش يابد تا بدين وسيله به تجاوزات رسمي آل سعود پايان داده شود و مرحله جديدي را كه در آن انتقال دموكراتيك صورت گيرد آغاز شود.
 
وي گفت: با استقرار نظام دموكراسي به مصائب مردمي كه از سالها پيش تاكنون از سركوب، سياست هاي تبعيض آميز و خشونت آل سعود رنج برده اند، پايان داده خواهد شد.
برچسب ها: آل سعود ، جعل ، خبر ، فریب ، تحریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار