همایش ملی سومین مدرسه تابستانی علوم بین رشته ای در تاریخ 25 تا 28 تیرماه در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس معاون فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: هر ساله مدارس تابستانی بسیاری در دانشگاههای کشور و دنیا برگزار می شود که ماهیتی تک محوری و تخصصی دارند، اما مدرسه تابستانی علوم بین رشته ای دانشگاه شیراز که امسال برای سومین سال برگزار می شود از نظر ماهیتی منحصر به فرد است.

عطا الله ربیعی افزود : تنها مدرسه تابستانی که در آن سخنرانی، کارگاه تخصصی، پنل علمی و مسابقه معلومات عمومی برگزار می شود مدرسه تابستانی علوم بین رشته ای دانشگاه شیراز است.

وی هدف اصلی از برگزاری مدرسه تابستانی بین رشته ای در دانشگاه شیراز را آشنایی دانشجویان با برخی مباحث بین رشته ای و کاربردهای آنها، ایجاد بستر مناسب برای شناخت جذابیت و اهمیت فعالیت های بین رشته ای، سوق دادن گرایش فکری دانشجویان به این رشته ها، ایجاد زمینه ارتباط و همکاری علمی اساتید و دانشجویان فعال در این زمینه ها دانست و افزود: هوش مصنوعی و محاسبات نرم، فناوری نانو وکاربردها، زیست فناوری و علوم زیست پزشکی، انرژی های نو وتجدید پذیر، فناوری اطلاعات وارتباطات، خانواده، جامعه و سلامت، مهارت های مدیریتی، اخلاق درعلم و فناوری، علوم شناختی، تاریخ، فرهنگ و هنر محورهای اصلی این همایش هستند.

به گفته وی ، بیش از 90 استاد با دبیرخانه همایش ملی مدرسه تابستانی دانشگاه شیرازهمکاری دارند و 64 نفر از این اساتید در همایش به سخنرانی علمی می پردازند./س
برچسب ها: همایش ، مدرسه ، تابستانی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.