تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به شرکت های بورسی موجب افزایش بهره وری و سودآوری آنها می شود.

علی صحرایی معاون شرکت بورس در گفتگو با خبر نگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اساسنامه صندوق توسعه ملی افزود: در اساسنامه این صندوق، امکان استفاده منابع صندوق در بازارهای مالی داخلی و خارجی وجود دارد و مطابق اساسنامه صندوق توسعه ملی از منابع این صندوق می توان در راه اندازی پروژه های جدید استفاده کرد.

معاون شرکت بورس با بیان اینکه جزییات تفاهم نامه سازمان بورس با صندوق توسعه ملی در کارگروه مشترک بررسی خواهد شد، اظهار داشت: ورود منابع این صندوق به صورت مستقیم و غیر مستقیم ، تاثیر مهمی بر بازار می گذارد.

معاون شرکت بورس تصريح كرد: طبق اساسنامه منعی برای ورود منابع صندوق توسعه ملی به صورت مستقیم به بازار سرمایه وجود ندارد به طوریکه امکان سرمایه گذاری مستقیم صندوق در بازار سرمایه فراهم است .

وی با اشاره به اینکه منابع مالی در قالب تسهیلات و فاینانس به شرکت های بورسی ارایه می شود، يادآور شد: تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به شرکت های بورسی موجب افزایش بهره وری و در نهایت سودآوری آنها می شود.
 در حال حاضر شرکت های بورسی برای تامین نقدینگی با مشکل مواجه هستند که آنان می توانند از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران نقدینگی خود استفاده کنند.

صحرایی با تاکید بر اینکه منابع صندوق بر اساس اولویت شرکت های بورسی به تمام صنایع حاضر در بازار سرمایه تخصیص می یابد، خاطرنشان کرد: هنوز اولویتی که قرار است منابع به صنایع تخصیص یابد، مشخص نشده است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار