رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته 340 كمپ ترک اعتیاد مجاز وجود داشت که در حال حاضر این تعداد به 500 کمپ رسیده و تا پایان سال جاری تعداد کمپ های ترک اعتیاد سراسر کشور به 800 کمپ رسید.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  همایون رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان عملکرد یکساله این سازمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بهزیستی نیاز به نوسازی داشت که از ابتدای شروع به کار در بهزیستی این اقدام آغاز شده که راه اندازی مرکز پیشگیری،‌ راه اندازی اداره کل درمان و بیمه و حمایت در عرصه های خدمات و توانبخشی از جمله این موارد است.

وی به ایجاد 62 هزار فرصت شغلی ایجاد شده طی یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: علاوه بر این موضوع ارائه محتوای تربیتی آموزش بعد از 30 سال از مهرماه به عنوان تنها محتوای استاندارد شده در مهدهای کودک به کار گرفته می شوند.

هاشمی به وجود 140 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این تعداد مرکز در سال جاری به 160 مرکز و تا پایان دولت دهم به 400 مرکز خواهد رسید.

رییس سازمان بهزیستی کشور به تشکیل 2 جامعه خیر توسط سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود:‌ تشکیل جامعه خیرین سازمان بهزیستی و جامعه بانوان خیر کشور در ماه پربرکت رمضان امسال اتفاق خواهد افتاد.

وی به استخدام معلولان در دستگاه های دولتی اشاره کرد و اذعان داشت: طی استخدام اخیر سازمان تأمین اجتماعی سهیمه ويژه معلولان لحاظ شده و معلولان برای استخدام در سازمان تأمین اجتماعی هیچ نگرانی نداشته باشند.

هاشمی با بیان این که پایانه ویژه حمل و نقل معلولان در غرب تهران راه اندازی شده است افزود: این پایانه با حمایت 50 دستگاه خودرو ون کار خود را آغاز کرده و امیدواریم با حمایت شرکت واحد اتوبوسراني اقدامات جامع درست در این زمینه صورت پذیرد.

وی به وجود 500 کمپ ترک اعتیاد مجاز در کشور اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری این تعداد به 800 کمپ ترک کمپ اعتیاد خواهد رسید.

رییس سازمان بهزیستی کشور به انجام مکاتبات برای تامین بودجه ای 4 میلیاردي برای انجام امور پیشگیری اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر این موضوع از محل هدفمندی رایانه ها 55 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار گرفتند./ز

برچسب ها: هاشمی ، کمپ ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار