هيلاري كلينتون در دومين روز سفرش به مصر، امروز با ژنرال محمدحسين طنطاوي، رئيس شوراي نظاميان مصر ديدار خواهد كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيرة؛ كلينتون پس از ديدار با محمد مرسي در روز گذشته و اعلام حمايت كشورش از تغييرات ايجاد شده در مصر، نظاميان اين كشور خواست به ماموريت اصلي خود كه همان تامين امنيت كشور است، بازگردند و از دخالت در كار دولت پرهيز كنند و امروز در ادامه ديدارهايش با ژنرال طنطاوي، ديدار خواهد كرد.
 
كلينتون همچنين در نشست خبري ديروز خود، مرسي و ژنرال طنطاوي را به گفتگو در مورد مسائل مورد مناقشه بين دولت و نظاميان كه از جمله آنها مي توان انحلال پارلمان و تصويب قانون اساسي دانست، دعوت كرد و از شخصيت هاي سياسي مصر خواست از هرگونه برخورد وي كه روند دمكراسي مصر را با خلل مواجه مي كند، دوري كنند.
 
اين در حالي است كه به گفته تحليلگران سياسي، سفر هيلاري كلينتون به منطقه و ديدار با رئيس جمهور اسلامگراي مصر، نشان دهنده اقرار مقامات آمريكايي به قدرت گيري اسلامگرايان در منطقه و ايجاد فصل جديدي در روابط اين كشور با جهان اسلام است.
 
در همين حالف رسانه هاي بين المللي، از تظاهرات گسترده مردم مصر در مقابل مقر رياست جمهوري اين كشور، همزمان با حضور كلينتون در قاهره خبر دادند و شعارهاي ضد آمريكايي تظاهرات كنندگان را بيانگر محكوميت سياست هاي مقامات آمريكايي در قبال مسائل منطقه، ارزيابي كردند.
 
گفتني است؛ هيلاري كلينتون قبل از سفر به مصر و ديدار با مقامات مصري، هدف از ديدار با محمد مرسي را اطمينان از پايبندي مصر به معاهده هاي بين المللي و پيمان كمپ ديويد اعلام كرده بود كه اين سخنان كلينتون با واكنش شديد مردم و شخصيت هاي سياسي مصري مواجه شد، تا جايي كه به رئيس جمهور منتخب خود در مورد مذاكرات با آمريكا در مورد پيمان كمپ ديويد، هشدار دادند.
برچسب ها: کلینتون ، طنطاوی ، مصر ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار