نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی از مذاكره با وزیر راه و شهرسازی برای رفع موانع راه‏اندازی سه پژوهشكده تخصصی در سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'علیرضا خسروی' در گفت‏گو با خبرنگاران اظهار داشت: در مكاتبه با نیكزاد، وزیر راه و شهرسازی قرار شد تا موانع راه‏اندازی این پژوهشكده‏ها كه بیشتر مربوط به زمین است، بررسی و رفع شود.

وی تصریح كرد: با عنایت به مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، احداث سه پژوهشكده از سوی هیات دولت به جهاد دانشگاهی استان سمنان ابلاغ شده است.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی این پژوهشكدها را شامل پژوهشكده مطالعات كویر در شهرستان سمنان، پژوهشكده علوم سلولی و مولكولی (شعبه منطقه‏ای پژوهشكده رویان) در شهرستان مهدیشهر و پژوهشكده گیاهان دارویی با تاكید بر گیاهان مناطق كویری و ساختمان دفتر جهاد دانشگاهی در شهرستان شاهرود بیان كرد.

خسروی اضافه كرد: بر اساس مصوبه مذكور و پیگیری‏های انجام شده، اراضی مورد نیاز از سوی سازمان مسكن و شهرسازی مشخص شده است كه باید عملیات اجرایی و ساخت و ساز پروژه‏های یاد شده توسط جهاد دانشگاهی آغاز شود.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مكاتبات و پیگیری‏های قبلی این نهاد و مكاتبه اخیر استاندار سمنان با وزیر راه و شهرسازی و از آنجا كه دو مصوبه از سه مصوبه مذكور در حوزه انتخابیه شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر قرار دارند، باید موارد پیگیری شود.

خسروی افزود: برای حمایت از این نهاد و كاهش هزینه‏های پروژه فوق درخواست شده اراضی یاد شده با قیمت منطقه‏ای توسط سازمان مسكن و شهرسازی استان سمنان به جهاد دانشگاهی این استان واگذار شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.