گروهي از اساتيد دانشگاه های بغداد، مستنصريه، الانبار، کميسيون فرهنگي و علمي عراق، از دانشگاه رازي بازديد کردند و خواستار ايجاد و گسترش همکاري دو جانبه دانشگاه رازي با اين دانشگاه ها شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 معاون پژوهش و فناوري دانشگاه رازی گفت: پتانسيلهاي بالاي علمي دانشگاههاي عراق واشتراکات فرهنگي، ديني فرصت هاي زيادي براي همکاري دو جانبه را فراهم آورده است.

جلالی هنرمند گفت: دانشگاه رازي به عنوان بزرگترين دانشگاه غرب کشور جايگاه خاصي در تحقيقات علمي و آموزشي در کشور و جهان اسلام دارد.

وی به معرفي توانمنديهاي دانشگاه رازي پرداخت و به وجود 9دانشکده، 10 مرکز پژوهشي و 2 قطب علمي غشاء مهندسي شيمي و حسگرها که از اهميت ويژه اي در کشور برخوردارند نام برد و افزود: دانشگاه رازي در سال 2006 در بين دانشگاه هاي جهان اسلام رتبه سوم و در کشور ايران حايز رتبه اول شده است.

هنرمند افزود: بر اساس شاخص ترکيبي پژوهشي که شامل 4 پارامتر کيفيت پژوهش، عملکرد پژوهشي، ميزان پژوهشهاي انجام شده و سرعت رشد پژوهشي است کشورهاي پاکستان، ترکيه و ايران رتبه هاي اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

از جمله اقدامات انجام شده در راستای همکاري هاي علمي و آموزشي چند سال اخير با دانشگاه هاي عراق تشکيل انجمن بين المللي ريزگردها با عضويت دانشگاه هاي بابل و القادسيه عراق و دانشگاه رازي و علوم پزشکي کرمانشاه، برگزاري چندين کنفرانس بين المللي منطقه اي مشترک کشاورزي،مهندسي شيمي ونفت ريزگردها و همچنين تبادل اساتيد و برگزاري کارگاه هاي آموزشي متقابل و پذيرش 31 نفر از متقاضيان عراقي ادامه تحصيل در مقاطع تحصيلات تکميلي دانشگاه میباشد./س


برچسب ها: دانشگاه ، رازی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.