جان بولتون نماينده اسبق آمريکا در سازمان ملل اذعان کرد صحنه جهاني اجازه مداخله نظامي در سوريه را به غربي ها نمي دهد و افزون بر اين غربي ها خود نيز آماده چنين اقدامي نيستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فاکس نيوز، جان بولتون درباره رويکرد دولت اوباما درباره افزايش فشارها بر دولت اسد گفت البته تلاش ها در سازمان ملل راه به جايي نمي برد و هيلاري کلينتون نيز ده روز پيش اعلام کرد که روسيه و چين تاوان حمايت هاي خود را از بشار اسد مي پردازند.

وي تاکيد کرد به نظر من وي کاملا در اين خصوص حق دارد و تا زماني چارچوب جهاني تغيير نيابد، تغييري در اوضاع سوريه ايجاد نمي شود. بايد به روس ها فهماند تا زماني که رفتارشان تغيير نکند، کيفيت روابط ما با آنان تغيير نمي کند و به ساخت سامانه دفاع موشکي خود باز مي گرديم و از پيمان جديد کنترل تسليحاتي خارج مي شويم.

وي درباره استفاده از نيروي نظامي براي سرنگون کردن دولت اسد گفت به نظر نمي رسد که ما آمادگي چنين کاري را داشته باشيم. از ديگر سو، دلايلي هم مانند تاييد بين المللي وجود دارند که باعث مي شوند نتوان مانند ليبي عمل کرد. همچنين اوضاع در سوريه با ليبي بسيار متفاوت است و حمايت روسها، چيني ها و ايرانيان از سوريه اوضاع را از نظر سياسي و نظامي متفاوت کرده است.
برچسب ها: بولتون ، سوریه ، لیبی ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار