مجموعه امام تفت استان يزد با اعتبار 250 ميليون تومان مرمت مي شود.

بهرام رضايي،مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان يزد به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت:مجموعه امام تفت در ميدان مركزي شهرستان تفت قرار دارد،اين مجموعه شامل مسجد،بقعه،حسينيه،آب انبار،بازار و مدرسه بوده كه با فاصله نزديكي از هم قرار گرفته اند.
وي افزود:تفت منطقه اي باستاني با پيشينه اي تاريخي بوده كه از هر لحاظ با يزد پيوند تاريخي داشته و نامش هميشه با آن همراه است.
رضايي تصريح كرد:ساختمان مسجد از خشت و آجر در قرن نهم هجري قمري ساخته شده و داراي تابستانخانه اي با ايوان،گنبد و گرمخانه اي در ضلع غرب آن بوده همچنين پوشش گرمخانه طاق و تويزه آجري و به صورت كاربندي است.
مديركل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان يزد بيان كرد:ساختمان مدرسه خشتي و نماسازي آن آجري بوده است.
وي اظهارداشت:"مجموعه امام تفت" كه يكي از مجموعه بناهاي فاخر استان يزد محسوب مي شود؛مرمت آن هفته گذشته با اعتبار 250 ميليون تومان آغاز شده  وتا پايان سال جاري به اتمام مي رسد.
رضايي افزود:مرمت اين مجموعه شامل كف سازي و كانال سازي و ساماندهي سيستم آب و برق بوده كه با همكاري شهرداري و اداره آب و گاز و هيئت امناي مسجد انجام مي شود.
مديركل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان يزد بيان كرد:هر سال مراسم عزاداري با شكوه امام حسين(ع) و آئين نخل برداري در اين مجموعه برگزار مي شود./ه
برچسب ها: مجموعه ، امام ، تفت ، مرمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار