مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب از تكمیل و راه اندازی واحد بهره برداری و نمكزدایی زیلایی مسجدسلیمان تا پایان امسال خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ به نقل از روابط عمومی شركت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، دكتر هرمز قلاوند این مطلب را در بازدید مهندس علی اكبر محرابیان دستیار ویژه رییس جمهوری از این پروژه عنوان كرد.

در این بازدید كه استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان اجرایی حضور داشتند مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینكه این پروژه هم اكنون 93 درصد پیشرفت فیزیكی دارد گفت: با بهره برداری این واحد كه با جدیدترین فناوری احداث شده روزانه 55 هزار بشكه به ظرفیت فرآورش نفت این شركت كه بیش از 80 درصد نفت كشور را تولید می كند افزوده می شود.

وی با تأكید بر لزوم احداث چنین واحدهایی در مسجدسلیمان افزود: اغلب تأسیسات و واحدهای نفت در مسجدسلیمان با گسترش شهر و افزایش و تراكم جمعیت و ساختمان ها در حریم شهر قرار گرفته است كه لازم است با احداث واحدهای جدید این تأسیسات از حریم شهری خارج شوند.

قلاوند با اشاره به اینكه میدان نفتی مسجدسلیمان در نیمه دوم عمر خود قرار دارد اظهار كرد: احداث این واحد جدید برای حفظ كیفیت نفت تولیدی و جدا كردن نمك و آب از نفت ضرورت بسیاری دارد.

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: نفت تولیدی از مسجدسلیمان برای نمكزدایی به كارخانه بهره برداری شماره 2 اهواز ارسال می شود كه با احداث این واحد جدید علاوه بر آزادسازی ظرفیت كارخانه اهواز 2 به توان فرآورشی شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز افزوده خواهد شد.

وی همچنین از احداث كارخانه گاز و گاز مایع شماره 1700 ( 1700 NGL ) در نزدیكی این كارخانه به منظور جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت خبر داد و گفت: این كارخانه به منظور جلوگیری از سوزاندان گازهای همراه نفت فرآورش شده در كنار واحد بهره برداری و نمك زدایی زیلایی در دست احداث است.

قلاوند افزود: با احداث این كارخانه دیگر هیچ گازی در حوزه عملیاتی شركت نفت و گاز مسجدسلیمان در مشعل سوزانده نمی شود و ضمن حفاظت از محیط زیست به ظرفیت تولید نفتا و گاز مایع افزوده می شود.

دستیار ویژه رییس جمهور و استاندار خوزستان سپس با حضور در محل یكی از چاه های تولید نفت كه دارای پمپ درون چاهی است با روش استحصال نفت از یكی از قدیمی ترین میدان های نفتی جهان آشنا شد.

شركت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یكی از شركت های تابع شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب است كه براساس برنامه تعریف شده به طور متوسط روزانه 145 هزار بشكه نفت خام تولید می كند. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.