نخست وزير سابق مالزي با محکوم کردن تحريم آمريکا عليه ايران، تصريح کرد غرب به اقدامات امپرياليستي خود ادامه ميدهد حال آنکه چنين حقي ندارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت خبري حرکت ديلي، نخست وزير سابق مالزي گفت: پاداش اخير آمريکا به مالزي در حمايت از تحريم هاي نفتي عليه ايران نشانگر آن است که کشورهاي مستقل همچنان تحت استعمار هستند.

وي گفت فقط سازمان ملل حق دارد کشورها را به اعمال تحريم وادار کند و آمريکا داراي چنين حقي نيست.

ماهاتير محمد افزود: هنگامي که کشورهاي مستعمره به استقلال رسيدند تصور مي کردند که آزاد هستند اما امروز ثابت شد که آنها به هيچ وجه آزادي ندارند. غرب روياي امپرياليستي خود و تسلط بر جهان را رها نخواهد کرد و با استفاده از قدرت اقتصادي و تهديدهاي نظامي اهداف خود را پيگيري مي کند.

حمايت مالزي از آمريکا در اعمال تحريم عليه ايران از سوي نجيب تون رزاق، نخست وزير مالزي در سال 2010 و در ديدار با باراک اوباما علني شد. اين اقدام به شدت مورد انتقاد ماهاتير محمد و انور ابراهيم، رهبر اپوزيسيون مالزي قرار گرفت.

به تازگي آمريکا به عنوان پاداش، مالزي و چند کشور ديگر را که خريد نفت از ايران را کاهش داده اند از تحريم هاي مالي معاف کرده و به آنها اجازه معامله با بانک مرکزي ايران را صادر کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار