آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در شرایط کنونی برخی معتقدند نباید در اموری مانند حجاب بر مردم سخت گرفت چرا که این موضوع باعث از دست رفتن پشتوانه مردمی نظام می شود، گفت: متدینین و افراد متعهد پشتوانه اصلی نظام اسلامی مردم سالار دینی ما هستند و اگر با هنجارشکنان مقابله نشود این پشتوانه های اصلی از همراهی با نظام دلسرد می شوند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد آیت ا... سید احمد علم الهدی در گردهمایی توجیهی طرح میان مدت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خراسان رضوی از بی حجابی به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: به خاطر کج سلیقگی بعضی از افراد موضوع بی حجابی به یک مشکل سهمگین در جامعه تبدیل شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با تکیه بر زور و قدرت نمی توان بانوان را وادار به حجاب نمود و باید در برخورد با بی حجابی و بد حجابی به عنوان یک ناهنجاری بسیج شد.
امام جمعه مشهد اظهار کرد: استکبار جهانی که از یک سو از توسعه و اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی در دنیا و منطقه نگران و شاهد وقوع بیداری اسلامی است و از سوی دیگر توان حمله نظامی به ایران را ندارد به تحریم اقتصادی روی آورده و به خیال خود آحاد مردم را در تنگنا قرار داده است.
محمد غفاری معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی نیز در این گردهمایی با بیان اینکه افراد بدحجاب و بی حجاب از سر ناآگاهی، سهل انگاری و بیماری اقدام به این عمل می کنند، تصریح کرد: باید با اقدامات فرهنگی این افراد را از کار خلاف قانون و شرع مطلع کرد.
وی افزود با توجه به کاهش سن بلوغ، بالارفتن سن ازدواج و افزایش چشمگیر عوامل تحریک کننده در جامعه، باید امر توسعه حجاب و مقابله با بدحجابی با جدیت دنبال شود.
غفاری گفت: دشمنان به دنبال فروپاشی بنیان خانواده که پیامد آن ناامنی اجتماعی، بر هم زدن آرامش روانی جامعه و ترویج فساد است، می باشند.
رییس ستاد ویژه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خراسان رضوی خاطر نشان کرد: توسعه حجاب دارای پیامدهای مثبت فردی، خانوادگي، اجتماعی و اقتصادی است که مهمترین آن استحکام بنیان نهاد مقدس خانواده می باشد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی در ادامه به تشریح طرح میان مدت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پرداخت و گفت: این طرح از 21 تیرماه امسال به مدت 18 ماه تا 21 دی ماه سال آینده در استان به اجرا در می آید.
وی گفت: بر اساس این طرح که با مشارکت 27 دستگاه مسئول و شرح وظایف مشخص به اجرا در می آید باید حجاب اسلامی در هر مکانی که خدمات عمومی ارائه و از بودجه بیت المال استفاده می شود، رعایت گردد.
غفاری با تاکید بر اینکه باید با پیش بینی امکانات مورد نیاز به اجرای این طرح اقدام نمود، افزود: باید برای تصویب این طرح در دستگاه های دولتی و عمومی اطلاع رسانی صورت بگیرد و سپس مراجعان در مورد پوشش مناسب توجیه شوند./س

برچسب ها: علم الهدی ، حجاب ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.