یک مربی کوهنوردی خراسان رضوی گفت: به منظور ایجاد انگیزه در ورزشکاران و پیشرفت تیم منتخب کوهنوردی استان می بایست از این تیم حمایت مالی صورت گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، کامران رمضانپور با بیان این مطلب افزود: اعضای این تیم در سال 87 برای صعود به قله چوآیو تبت، در سال 86 برای صعود به قله گاشربروم پاکستان و در سال 90 برای صعود به قله لوسته نپال تمرینات زیاد و طولانی مدتی انجام دادند که متاسفانه هر سه برنامه به دلیل مشکلات مالی لغو شد.

وی افزود: این امر موجب بی انگیزه شدن بعضی از کوهنوردان استان شده است.

رمضانپور با بیان این که خراسان رضوی در راه اندازی تیم منتخب کوهنوردی در کشور پیشتاز است، اظهار داشت: کوهنوردان دیگر استان ها با ایجاد تیم های استانی از حمایت مالی برخوردار شدند.

عضو تیم منتخب استان در مورد صعودهای انجام شده توسط این تیم، بیان کرد: صعود به قله های 7 هزار و 10 متری خان تنگری کشور قزاقستان در سال 84 و 7 هزار و 439 متری پوبدا کشور قرقیزستان در سال 88 توسط کوهنوردان بخش آقایان و صعود به قله 7 هزار و 135 متری لنین کشور قرقیزستان در سال 89 توسط بانوان کوهنورد از مهمترین برنامه های تیم منتخب استان در دهه 80 بود.

وی با اشاره به فعالیت های فعلی کوهنوردان خراسان رضوی، گفت: هفته گذشته مهدی عمیدی به منظور صعود به قله 8 هزار و 611 متری کی تو که دومین قله جهان به لحاظ ارتفاع محسوب می شود، به کشور پاکستان اعزام شده است.

رمضانپور افزود: مرتضی غلامپور دیگر کوهنورد استان نیز روز گذشته برای صعود به قلل خان تنگری قزاقستان و پوبدا عازم دو کشور قزاقستان و سپس قرقیزستان شد.

مدرس کوهپیمایی در ادامه گفت: من نیز به همراه مجید تراب زاده، محمود توسلی و حسن محمدزاده اواخر این هفته به منظور صعود به قله 7 هزار و 135 متری لنین رهسپار کشور قرقیزستان می شویم.

وی در مورد وضعیت برگزاری کلاس های آموزشی این رشته ورزشی در استان، اظهار داشت:  در یک سال اخیر فعالیت های خوبی در مورد برگزاری کلاس های مربیگری کوهپیمایی، سنگنوردی، یخ نوردی، غار نوردی و هیمالیا نوردی صورت گرفته است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.