قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعی ـ فرهنگی خواستار افزایش کمپ های ترک اعتیاد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد عليرضا افشار در كارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی با انتقاد از عملکرد مسئولان خراسان رضوی در تعطیلی کمپ های غیر مجاز یادآور شد: به جای تعطیلی این واحد ها می توان با دادن مجوز و حمایت از آنها چرخه ترک اعتیاد در کشور را افزایش داد.

وی ادامه داد: بحث سكونتگاه‌های غير رسمی موضوعی قديمی است كه در دولت نهم و دهم بسيار به آن پرداخته شده است.

افشار مهاجرت را يكی از اساسی‌ترين مشكلات حاشيه‌نشينی و ايجاد سكونتگاه‌های غير رسمی در شهرها عنوان كرد و افزود: بحث مهاجرت در كشور ما مسئول خاصی ندارد و تنها در كارت‌های ملی به يك كدپستی بسنده شده و جابه‌جايی‌ها به‌روز رسانی نمی‌شود.

قائم مقام وزیر کشور بحث مطالعات طولانی در اين حوزه را از معضلات اجرايی نشدن ستاد ساماندهی سكونتگاه‌های غير مجاز دانست و ابراز كرد: مشكلات بافت‌های فرسوده شهرها بدتر از حاشيه‌نشينی و سكونتگاه‌های غير مجاز است.

وی مشهد را از پرمشكل‌ترين شهرهای كشور در بحث سكونتگاه‌های غير رسمی با يك ميليون جمعيت حاشیه‌نشین عنوان كرد و گفت: برای حل مشكلات حاشيه ‌شينی و سكونتگاه‌های غير مجاز تشكيل كميته امور اجتماعی و فرهنگی در دستور كار وزارت كشور قرار گرفته كه فعاليت خود را با پرداختن به مشكلات شهر مشهد آغاز مي‌كند.

قائم مقام وزير كشور تصريح كرد: هرگونه اقدام امنيتی و اجتماعی درخصوص بحث حاشيه‌نشينی و سكونتگاه‌های غير رسمی با همكاری خود مردم بهتر صورت می‌گيرد.

افشار فقر فرهنگی را هم‌تراز با فقر اقتصادی بيان كرد و افزود: استقرار پاسگاه‌های سيار پليس، پاك‌سازی نقاط آلوده و پر خطر، فرهنگ‌سازی، جمع‌آوری مستمر اراذل و اوباش و تبعيد آنان، جمع‌آوری معتادان و افراد پر خطر و انتقال آنان به مراكز درمانی از مهم‌ترين فعاليت‌های پيشنهادی وزارت كشور در اين حوزه‌ است.

قائم مقام وزير كشور تقويت پايگاه‌های بسيج و مساجد را بهترين روش برای مقابله با رشد سكونتگاه‌های غير رسمی دانست و گفت: كاهش مشكلات اجتماعی و به ويژه فرهنگی حاشيه شهرها در گرو فعال کردن مساجد و پايگاه‌های بسيج است.

وی ادامه داد: ايجاد هيئت‌های مذهبی و طرح خانه‌های قرآنی با محوریت سازمان تبليغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد از ديگر كارهای اجرايی برای كاهش معضلات سكونتگاه‌های غير رسمی و حاشيه‌ای شهرهاست.

افشار حضور روحانيان در نقاط حاشيه‌نشين با همكاری سازمان تبليغات اسلامی را يكی ديگر از كارهای مؤثر در اين بحث عنوان كرد و گفت: كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد كه در خراسان رضوی طی چند سال اخير دو برابر شده‌اند، می‌توانند در اين قضيه ورود جدی داشته باشند و با پر كردن اوقات فراغت جوانان مناطق حاشيه‌نشين و سكونتگاه‌های غير رسمی، آنان را از رفتن به راه‌های خلاف باز دارند./س

برچسب ها: مشهد ، اعتیاد ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.