قائم مقام سازمان جهاد كشاورزی استان اصفهان با اشاره به مشكلات سیب زمینی كاران در برخی از استان های كشور گفت: اصفهان، سیب زمینی بهاره مازاد بر مصرف نداشته است.

 محمد نصراصفهانی'در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان  اظهار داشت: اگر چه برداشت سیب زمینی تا پایان تیرماه ادامه دارد اما امسال محصول مازاد و روی دست مانده نداریم.

وی افزود: در برخی از استان های كشور، كشاورزان دچار مازاد تولید و كمبود انبارهای نگهداری شده اند اما در اصفهان مجموع محصول سیب زمینی بهاره به 140 هزار تن خواهد رسید و مازاد نیست.

به گفته وی قیمتی كه دولت در سال جاری برای خرید سیب زمینی بهاره اعلام كرده هر كیلو 152 تومان و برای سیب زمینی پاییزه هر كیلو 147 تومان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی اصفهان با بیان اینكه قیمت دولتی سیب زمینی قیمت پایه است و برای كشاورز صرف نمی كند، گفت: كشاورزان مجبور به فروش محصول به دولت نیستند و دولت هم در زمانی محصول را می خرد كه كشاورز به دلیل اشباع بازار نمی تواند محصول را بفروشد.

به گفته وی دولت محصول كشاورز را می خرد تا حداقل هزینه های كشاورز جبران شود و گرنه كسی ادعا ندارد این قیمت تعیین شده برای سیب زمینی، قیمت حقیقی و با حساب هزینه های تولید تعیین شده است.

وی درباره انبارهای نگهداری در اصفهان نیز گفت: در استان اصفهان جهاد كشاورزی تنها یك انبار مناسب و فنی در 'بویین میاندشت' با ظرفیت پنج هزار تن دارد و سایر انبارها متعلق به بخش خصوصی شامل خود بهره برداران یا شركت هاست./س

برچسب ها: اصفهان ، سیب ، زمینی ، بهاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.