با گذشت 4 ماه از سال توليد ملي و حمايت هاي بي دريغ دولت از توليدكنندگان، توليدكنندگان هنوز هم با مشكلات عديده اي روبرو هستند و اين چرخه به كندي در حال چرخيدن است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گزارش ميداني از برخي فروشندگان و توليدكنندگان پوشاك حاكي از آن است كه مشكلات زيادي از جمله هزينه هاي بالاي برق،‌ دستمزد بالاي كارگران، بالارفتن قيمت پارچه و نخ و افزايش ماليات ها موجب شده توليدكنندگان از اين امر صرف نظر و به واردات بپردازند.

يكي از توليدكنندگان در اين باره مي گويد: صرف نظر از هزينه هاي برق و بالارفتن قيمت پارچه و نخ با دستمزدهاي بالاي كارگران ايراني مواجه هستيم.

وي معتقد بود: جوانان با دستمزدهاي 300 تا 400 هزارتومان حاضر به كار نيستند و مي خواهند يك شبه ره صد ساله را طي كنند كه اين معضلي بزرگ براي توليدكنندگان به شمار مي رود.

لازم به ذكر است:‌ كيفيت پوشاك از اهميت ويژه اي در اين زمينه برخوردار است كه باعث شده لباس هاي خارجي جرأت ورود به بازارهاي داخلي را پيدا كنند.

توليدكننده ي ديگري در اين باره مي گويد: ما مي توانيم با برنامه ريزي و جلب سليقه مصرف كننده و طراحي لباس هاي روز متناسب با عرف جامعه هم در فرهنگ سازي و هم در امر توليد موفق عمل كنيم، اين در حالي است كه پوشاك ايراني نسبت به پوشاك كشورهاي خارجي از كيفيت بهتري برخوردار است، بنابراين با تأمل و برنامه ريزي دقيق مي توان در بخش توليد خودكفا بود و از واردات بي رويه جلوگيري كرد و همچنين مصرف كنندگان را تشويق كرد تا از توليدات ملي غافل نشوند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار